כך נלכדים מסכני חיים

בשעה שכולם מדברים על מלחמת אחים, המלחמה האמיתית היא על הכביש - נגד אותם נהגים שיכורים שמסכנים את כולנו.

ערוץ 7 הצטרף אמש, ערב השנה האזרחית, למשטרת התנועה של תל אביב-יפו כדי לראות מקרוב את פעילותם של שוטרי התנועה נגד אותם עברייני תנועה, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים שהמכנה המשותף של כולם – שיכרות.

הלילה מתחיל בנתייבי אילון. אנחנו חוברים לסגן קצין אגף התנועה של תל אביב, רפ''ק ערד זיתוני, כאשר הוא מסביר שיש 100 שוטרים ומתנדבים שפרוסים ברחבי העיר ומנסים למנוע את התאונה הבאה, את הפצוע וההרוג הבא.

כמה דקות אחר כך מצטרף אלינו ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, שזכור לכולנו מפעילותו בהפגנות בירושלים. היום הוא אומר לנו, "כולנו כאן למטרה אחת, להציל חיים. מטרה שכולם יגיעו הביתה בשלום". אין ספק שמינוי של שטיין לתפקיד הוא הצלחה למשטרה, האדם הנכון במקום הנכון.

2:30 בלילה אנחנו עוברים לרחוב קרליבך בתל אביב, המצלמה מתחילה לעבוד ואני שראיתי הרבה דרך אותה מצלמה לא מאמין, השוטרים עוצרים כלי רכב יוקרתיים לצד רכבי משפחה ואופנועים אט אט שיכור ועוד שיכורה נתפסים בזה אחר זה, ההלם על פניהם מספר הכול.

אחד העצורים מגדיל לעשות ומשתטח על הכביש ומתחיל לצעוק ולבכות כלא מאמין.

צעיר בשם מ' נורמטיבי בן 28 נתפס ונבדק על ידי "הינשוף" עם 330 מיקרוגרם כאשר החוק מתיר רק 290 מיקרוגרם (2 כוסות בירה בנפח של שליש ליטר כל אחת) ,"אני מרגיש שאני יכול לעשות עכשיו פסיכומטרי, איך זה קרה לי אני לא מאמין, הייתי יכול להגיע לפאב עם לימוזינה וזה היה יוצא לי יותר זול".

א' תושב המרכז, יוצא מאחד הברים ומגיע לאחד השוטרים ומבקש ממנו רגע לפני שהוא עולה לרכב לעשות בדיקה – צדיק אחד בסדום.

גם לס' סטודנטית שלקחה את הרכב היוקרתי של הוריה מתחננת בפני הקצין בשטח שיוותר לה, "איך אני אחזור הביתה?", היא שואלת את קצין התנועה, כאשר זה לא עוזר היא מספרת ששמו לה משהו בכוס והיא בכלל שתתה דיאט קולה.

4:00 בבוקר אני נפרד משוטרי התנועה של תל אביב-יפו. כמה חיים השוטרים הצילו היום? ולמה עדין בתחילת 2012 אנשים לא למדו שאם שותים לא נוהגים? בשביל מה יש מוניות או לימוזינות?