כפר הרואה
כפר הרואהצילום: Agbad

מערכת ערוץ 7 ממשיכה לעקוב אחר קמפיין המיסיון בו משוגרות חוברות ובהן תוכן נוצרי לתיבות הדואר של מאות אלפי בתי אב ברחבי ישראל. הפעם אנחנו מספרים על כפר הרא"ה, ולמשלוח הזה, כך מסתבר, צורף גם איום ולפיו במידה ולא תגענה החוברות לתיבות הדואר יהיה בכך עבירה פלילית שדינה קנס או אף מאסר. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מזכיר כפר הרא"ה, איתן קופפרברג, שסיפר.

"לפני כשבוע התבשרנו על ידי מחלקת הדואר מטעמנו שהיא התבקשה להכניס חוברות שדואר ישראל מחייב אותה להפיץ כי התשלום על המשלוח הגיע. היא הגיעה אלי מפוחדת ונרעדת ומסתבר שיחד עם חבילת החוברות היה גם מסמך ובו לפי סעיף 90 ב' לחוק אנחנו מחויבים כאחראים להפצה להפיץ את המוצר הנ"ל".

מהר מאוד התברר לקופפרברג כי מדובר בחומר מיסיונרי המעוצב כחוברת קטנה וכחולה, ואל הסוגיה נדרש רב הישוב המכהן גם כרב המועצה האזורית עמק חפר, הרב אליעזר וייס. במקביל נועץ קופפרברג עם היועצת המשפטית של סניף הדואר בחדרה וזו הבהירה לו שאכן על פי החוב הוא מחויב בהפצתו של דבר דואר ששולם עליו, ואם לא יעשה כן הוא מפר את החוק וצפוי לענישה של קנס או אף מאסר.

כדי להתמודד עם המשלוח הבעייתי בוצעו שני מהלכים. בתחילה החתים את התושבים על מסמך ובו הם מודיעים שהם מסרבים לקבל את דבר הדואר, ולאחר ההחתמה שיגר קופפרברג את משלוח החוברות חזרה לתעודתן בצירוף מכתב ובו הוא קובע כי מדובר במשלוח שאינו אלא עברה על החוק והתנכרות להתעלמות מאופייה של הקהילה בכפר הרא"ה, קהילה המהווה מעין סמל של הציונות הדתית.

כיומיים לאחר מכן שיגרו מפיצי החוברות מכתב נוסף ובו הם מזהירים שהובא לידיעתם שיש כוונה שלא להפיץ את החוברות וממילא האחראים יהיו חשופים לתביעה בהתאם לחוק. בשלב זה מעדיף קופפרברג לתת "להם את מרחב הזמן לחשוב שוב", כלשונו. "אצלנו בקהילה החלטנו בצורה גורפת שאנחנו עומדים כחומה בצורה. החוברות לא חולקו. הודענו להם שהם מוזמנים לקחת אותן מכאן. נקודה סוף".

בתום דבריו מציין קופפרברג כי ממכתבם של השולחים מטעם ארגון המיסיון האחראי לחוברות התברר כי גם שני קיבוצים חילוניים לחלוטין בחרו לנקוט בדרך דומה. עבורו יש בכך הוכחה לכך שלא רק הציונות הדתית רואה בחומר זה חומר פסול.