הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלפלאש 90

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, בעברו רב פיקוד צפון, קובע שהרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ נכשל בתפקידו, "הפכו כאן את היוצרות והרמטכ"ל וסגניתו - בריבאי, הפכו לרבנים הצבאים הראשיים שנותנים הוראות לרבנים ומחייבים חיילים להאזין לשירת נשים בטקסים של הצבא".

הוא תוקף את הרב פרץ שהתנהג בפרשה כמו "סמל דת קטן", כהגדרתו, "הרב פרץ הלך וכינס בפקודת הרמטכ"ל את כל הרבנים והודיע להם שזהו צו השעה, ושצריך להישמע להוראות, כך לפחות הוא צוטט בתקשורת. האם הרב הראשי הצבאי הוא החייל של הרמטכ"ל בענייני דת? לאיזה מצב הגענו, הרי כל אחד יודע שיש עניין של מקצועיות".

"אם נניח הרופא הצבאי הראשי, יחליט שיש דיזנטריה בבסיס הקריה וצריכים להתפנות משם, האם הרמטכ"ל יכול לחלוק עליו בוודאי שלא. כך בענייני דת והלכה, אם שירת נשים היא בעיה, אז כמו שהרב הצבאי יכול לפסול טקס בגלל אוכל לא כשר הוא יכול לפסול טקס גם בגלל תרבות לא כשרה, והרמטכ"ל חייב להישמע לו. לצערי הפכו את הסדר והרב הצבאי הראשי נשמע לרמטכ"ל, לאן הגענו - הפכו את הרב פרץ לסמל דת".

הרב אריאל מתבייש ברב פרץ וקובע שהוא היה חייב להתפטר מתפקידו, "אני מתפלא איך ישבו שם רבנים שלא קמו מיד ואמרו לרב פרץ , טעית בכתובת, אנחנו לא נישמע לך. אני מתפלא על הרב פרץ, אנחנו הרי מכירים, אנחנו ידידים, אבל עם כל הכבוד לבן אדם, יש לנו כבוד להקב"ה. ואני אומר לרב פרץ, שגית שגיאה גדולה. ביום שבבה"ד 1 הודיעו שידיחו את הקצינים, היית צריך לנסוע לשם, להרים טלפון לרמטכ"ל ולהודיע לו שאם ידיחו אותם, גם אתה מדיח את עצמך מהתפקיד. זה התפקיד של רב צבאי ראשי ואם זה לא קרה ואתה ממשיך לגבות את הרמטכ"ל זה אומר שאתה לא עמדת בפרץ, ואתה לא הרב פרץ, הפסדנו רב ראשי".

רב פיקוד הצפון לשעבר עושה השוואה בין הרב פרץ לרב גורן, "איפה הימים של הרב גורן שידע לעמוד על המשמר. היה לו צוות הרבה יותר קטן מלרב פרץ, אולי שבעה רבנים מול מאות רבנים שיש לרב פרץ. הוא ידע להגן על ההלכה. ואני אומר ומזכיר גם לרב פרץ, שכתוב והיה מחנך קדוש ולא יראה בך ערוות דבר, אם שומרים על הקדושה הקב"ה מתהלך בתוכנו ואם לא, אז חס ושלום אנחנו עלולים להישאר לבד".