לא חייבים. ארכיון
לא חייבים. ארכיוןפלאש 90
רמ"ח חות"ם, אל"מ יואב בר סלע, האחראי על פרויקט 'שחר כחול', הפרויקט המשלב חיילים חרדים בחיל האוויר, קבע בפני קצינים ונגדים חרדים כי לא יחויבו להאזין לשירת נשים ויתאפשר להם שלא להגיע לאירועים בהם שרות חיילות.

את הדברים אמר בר סלע בכנס שהתקיים בקריה בתל אביב ביום ראשון ועל פי הדברים, בניגוד לדיווחים בתקשורת לא יהיה שינוי בנהלים בשח"ר כחול ובמקרים בהם קיימת שירת חיילות יוכלו כלל החיילים הדתיים בצה"ל לבקש שלא להכנס לאירוע. הוא אף ציין כי דבריו נאמרים בשמה של ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי.

עם זאת יצוין כי על פי דייווח של חיילים שנכחו באירוע אמר בר סלע כי מי שייכנס לאירוע צבאי לא יוכל לצאת ממנו, אך יתאפשר לו שלא להיות נוכח בו מלכתחילה.

באגודה למען החייל התורני מגיבים בברכה לדברים שלטעמם ימנעו עימותים מיותרים. "לאחר הגושפנקא שהעניקה ראש אכ"א בעצמה לעניין זה, אנשי האגודה יעבירו את המסר לחיילים הרבים הפונים אליהם בנושא זה. עם זאת, ההתחמקות של צה"ל מלומר דברים אלה במפורש מעידה על ההעדפה בצה"ל להשאיר את העניין עמום כדי שחיכוכים אכן יתרחשו וההסתה נגד הציבור התורני תחזור ותתלבה לכמות שהייתה בימים האחרונים”.

אליהו לקס, ראש האגודה אומר כי "צה"ל היה צריך להעביר את המסר בתקשורת באופן חד וברור לא פחות משהועברה ההחלטה לפיה ייאסר על חייל לצאת בשל שירת נשים,  וגם לכלול פקודה זו בתוך פקודות מטכ"ל בנושא דת על מנת שיהיה בהיר לכול”.

עוד הוא מוסיף ואומר כי "יש חשיבות מיוחדת בכך בעיקר למפקדי בה"ד 1 מגדולם ועד קטנם, היות שנוכחנו לדעת שבבה"ד 1 פקודות מטכ"ל בנושא דת אינם מגיעים אפילו לכדי המלצה, בנושאים כמו שבת, תפילה ועוד. כל שכן עניין שירת הנשים, שאינו מעוגן בפקודות, לא זוכה שם ולו להתחשבות קלה מצד המפקדים. זאת למרות הצוערים התורניים הרבים המגיעים לבית הספר לקצינים - נח"ל חרדי, חיילי הסדר, ושח"ר”.

בצה"ל אומרים כי "בניגוד לשמועות שרווחו בנושא, אין כל החלטה על שינוי בשירות החרדים בצה"ל. המפקדים יפעילו שיקול דעת בהתאם לנסיבות האירוע ומאפייני האוכלוסיות המשתתפות בו".