הפינוי לפנות בוקר
הפינוי לפנות בוקרבאדיבות וועד מתיישבי בנימין

הפורום המשפטי למען א"י פנה למפכ"ל המשטרה ולאלוף הפיקוד בדרישה כי יבדקו מי אחראי לפגיעה בזכויות הילדים הקטנים בפינוי מצפה אביחי הלילה.

פנייתו של הפורום באה בעקבות ההרס הלילה במצפה אביחי במהלכו הוצאו ממיטותיהם הורים וילדים לקור מקפיא ונותרו ללא קורת גג.

עו"ד אביטל צחור מהפורום ציינה בפנייתה כי פינוי המאחז, אשר התבצע באישון לילה, בשעה 02:00 לפנות בוקר, תוך התפרצות של כוחות ביטחון לבתים בצעקות, הוצאת נשים הרות, ילדים ותינוקות נמים ממיטותיהם אל מחוץ לביתם בקור מקפיא של 2 מעלות, והובלתם ברגל מן הגבעה עליה ניצב המאחז אל היישוב קריית ארבע מהווה הפרה בוטה וגסה של זכויות הילדים שאין לה כל הצדקה והיא מנוגדת לכל ההחלטות וההנחיות.

בפורום המשפטי טוענים כי ההחלטה אודות הפינוי אמש לא התקבלה תוך שקילת השיקולים הנדרשים לעניין שמירה על זכויות הילדים, ולא סביר שפינוי ילדים ותינוקות הינו כה הכרחי לביצוע באישון לילה, בקור מקפיא, ובדרך בה נעשה.

עו"ד צחור כתבה כי "על פניו, קשה למצוא סיבה אמיתית שחייבה את הפגיעה בילדים, את הסיכון החמור לבריאותם הפיזית והנפשית ואת גרימת הטראומה הבלתי נתפשת שאין לתאר, מדובר בפגיעה קשה שלא הייתה מחויבת המציאות ושבמשטרה ובצה"ל חייב מי שגרם לכך ליתן את הדין על המעשה."

בפורום אומרים כי יעמדו על מיצוי הדין עם האחראים להפרת הזכויות החמורה, והם תובעים כי ינקטו צעדים משמעותיים לביצור ההגנה על זכויות הילדים ולמניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.