"סיטיפס מנסה לחסוך על חשבוננו"

תושבים בשכונת פסגת זאב זועמים, לאחר שנתקלו בשבועות האחרונים בתופעה של רכבות המסיימות את שירותן בגבעה הצרפתית ולא ממשיכות את הנסיעה במלוא הקו, עד לשכונתם, פסגת זאב. תושבים שעלו על הרכבת גילו רק לאחר שהיו עליה כי היא לא תוביל אותם לעבר ביתם.

יו"ר מנהלת שכונת פסגת זאב בירושלים, אבי שלום, אמר לערוץ 7, כי "זו שערוריה שנוסעים צריכים לרדת באמצע נסיעתם בשל רצון של חברת סיטיפס לחסוך כסף".

לדבריו, "המהלך הזה פוגע ב-80 אלף תושבים, אנו נשקול צעדים נוספים לרבות הפסקת שימוש ברכבת. לא יתכן שתושבי פסגת זאב שגם למענם נבנתה הרכבת יסבלו יחס זה".

עוזאל ותיק, דובר סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בי-ם, מסביר כי "כפי שנעשה בכל העולם, בשעות השפל, יורד בהדרגה מספר הרכבות הפועלות על הקו. כנגזר מכך, בזמנים אלה, חלק מהרכבות, עם סיום נסיעתן בהר הרצל, אמורות לחזור לדיפו - מרכז התפעול והתחזוקה של הרכבת הקלה, הממוקם בסמוך לצומת הגבעה הצרפתית כשהן ריקות".

"על מנת לשפר את השרות לנוסעים, החליטה סיטיפס כי במקום להסיע את אותן רכבות חזרה לדיפו כשהן ריקות, הן יופעלו לשימוש ציבור הנוסעים במתכונת מצומצמת וזאת לטובת קיצור הזמנים לנוסעים בתחנות אלו.בנסיבות אלה, פעמיים ביום בבוקר ובערב, לאחר שעות השיא, ישנן רכבות 'בונוס', מעבר ללוח הזמנים הרגיל, שאינן משלימות את כל המסלול. התחנה האחרונה לנוסעים ברכבות אלו היא תחנת גבעת המיבתר. כמובן שניתן להמשיך לתחנות הבאות, ללא תשלום נוסף, ברכבת הבאה", מוסיף ותיק.