טיבי משבח את ה"שהידים"מבט לתקשורת פלסטינית

ח"כ אחמד טיבי, שיבח את "השהידים" בכנס לרגל "יום השהיד הפלסטיני" שנערך בשבוע שעבר ברשות הפלסטינית בחסות היו"ר אבו מאזן.

"בהיסטוריה של העמים ובמאבקיהם השהיד הפלסטיני הוא שיא התפארת - אין ערך נעלה יותר מאשר השאהדה (מוות למען אללה). השהיד הוא זה אשר פורץ דרך ומשרטט בדמו את המסע לחירות ושחרור".

"השהיד הוא סמל המולדת. אני רוצה להציע ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר, וברכות לשהידים שלנו ושלכם בתוך הקו הירוק, אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים בעוד שאנחנו אומרים שאין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולדת. אותו כובש הוא הטרוריסט האמיתי ובישראל הוא נחשב לגיבור, או לשר בממשלה".

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק מארגון "מבט לתקשורת פלסטינית" מסבירים כי המושג "שהיד" באסלאם מציין את מי שמת למען אללה, והוא מקבל שכר גדול בגן העדן. "ברש"פ, המושג הזה משמש לתיאור המחבלים שנהרגו בזמן שביצעו פיגועים נגד ישראל", מסבירים בארגון, "זה כולל מחבלים מתאבדים, ומתייחס גם לאזרחים פלסטינים חפים מפשע שנהרגו עקב פעילות צבאית ישראלית נגד מחבלים".
מרכוס וזילברדיק מזכירים כי בדבריו לרגל "יום השהיד הפלסטיני", אחמד טיבי אמר שאין הבדל בין המחבלים השהידים לבין האזרחים שנהרגו בבית ספר. "טיבי גינה את מה שהוא כינה "הבורות הישראלית", אשר מחשיבה את השהיד שנהרג "בהגנה על אדמתו" למחבל. לעומת זאת אמר חבר הכנסת כי "הטרוריסט הרוצח" האמיתי נחשב בישראל לגיבור או לשר."
בארגון "מבט לתקשורת פלסטינית" מציינים כי מילותיו של טיבי בשבח המחבלים ה"שהידים" דומות לדברים שאמר לפני שנה בכינוס ברש"פ. הדברים שאמר השנה דווחו בעיתון הרש"פ, ודבריו מלפני שנה שודרו בטלוויזיה הפלסטינית.