הכוחות הורסים את מאחז 'עוז ציון'


כוחות מנהל אזרחי בליווי משטרה הרסו הלילה  את בית משפחת סלונים במאחז 'עוז ציון' הסמוך ליישוב גבעת אסף. כך מדווחת סוכנות 'תצפית'. על פי הדיווח, שני השופלים שביצעו את ההרס, עזבו את המקום ונסעו דרומה ובקרב פעילי הימין עולה חשש כי הם ימשיכו לעבר המאחז מעוז אסתר הסמוך לכוכב השחר.


עוד מדווחת 'תצפית' כי במהלך הפינוי הושלכו רימוני הלם אל עבר רכב ישראלי שנסע מבית אל לכיוון עלי בעת שעבר בצומת גבעת אסף. נהגת הרכב שכלל לא ידעה על ההרס הקורה באותה שעה בעוז ציון נבהלה מהפיצוצים סטתה מהנתיב וכמעט התהפכה.


אחד הנוסעים שהיה ברכב סיפר ל'תצפית': "ראינו עשן מגבעת אסף אבל לא ראינו חיילים או שוטרים. כשעברנו ליד תחנת האוטובוס לכיוון בית אל התפוצצו 3 רימוני הלם מסביב לרכב. הנהגת נבהלה ושברה את ההגה, ולפתע ראיתי שוטרים יוצאים מאחורי רכב שהיה במקום עם נשקים שלופים. בשניה הראשונה הייתי בטוח שעלינו על מטען ושעכשיו רצים לכיוונינו. המשכנו בנסיעה עוד כ-100 מטרים עד שקלטנו מה קרה. עצרתי וצעקתי לשוטרים שזה מסוכן והם סימנו לי לעוף ולהתרחק מהמקום"


ב'תצפית' מדווחים גם כי ב'מצפה אביחי' בוצעה החרמה ע"י המנהל האזרחי של אוהל גדול בו התגוררו מתיישבים. אל המקום הגיע כוח גדול של מג"ב שמונע מפעילי ימין לחזור לשטח המאחז. הפעילים הקימו אוהל נוסף במרחק של כ-60 מטר מהמאחז ההרוס. כמו כן הסירו הפעילים את קטע הגדר שהבדיל בין קריית ארבע ל'מצפה אביחי'.


צילום: הלל מאיר, תצפית