האנדרטה השבורה.
האנדרטה השבורה.צילום: המשפחה

האנדרטה לזכרם של יהודה בן יוסף ויואב דורון ז"ל, הנמצאת בגבעת האנטנה סמוך למעלה חבר, הושחתה לפנות בוקר. השניים נהרגו מירי בשוגג של חיילי צה"ל בעת ששהו בגבעת האנטנה.

כוחות צבא ומשטרה שהגיעו למקום בדקו האם העקבות מובילות לכפר הסמוך. נזכיר כי גם לפני שבועיים חוללה האנדרטה והעקבות הובילו לכפר הסמוך.

ברוך בן יוסף, אביו של יהודה, סיפר הבוקר לערוץ 7, "מדי יום שישי אנחנו מגיעים להתפלל במקום האנדרטה, לפני שבועיים גילינו ששפכו שם צבע שחור אבל לא הרסו דבר. היום לצערי הגענו וראינו ששברו חלק מהאבנים וגנבו שלטים ממתכת לזכרם".

בן יוסף אומר בצער, "זה מאוד מתסכל להגיע ולראות את האנדרטה שבורה, כבר כמה שנים לא היו מקרים כאלו, התרגלנו שהכול בסדר. שכחנו שיש לנו אויבים בשטח שלא רוצים אותנו שם".

בנוגע למציאת האחראים למעשה בן יוסף לא מביע תקווה, "הזמנו את הצבא הם הגיעו וצילמו אך אני יודע שאין להם הרבה מה לעשות בנושא, אני מקווה שהצבא יסכים לפקח יותר על המקום. כרגע הצבא מגיע כל יום ועובר עם סיור ליד האנדרטה אך אין שמירה קבועה", מספר בן יוסף.

בן יוסך מציין כי המשפחה רצתה תמיד שתהיה במקום נוכחות יהודית או צבאית, "השנה בט' באדר זו השנה התשיעית למקרה בו הם נהרגו, זה יוצא בשבת ואנו מתכננים לבלות את השבת במקום". הוא מספר כי מדי יום שישי מגיעים למקום תושבים רבים מהאזור לתפילת שחרית, התושבים מגיעים ממעלה חבר, קרית ארבע, אפרת, ירושלים בית חורון ועוד. הוא מבטיח כי ימשיכו להגיע למקום למרות ההתנכלויות.