צביה אילת
צביה אילתיח,צ

בין הים והמדבר, במעלה העיר אילת, שוכנת לה ישיבת ‘צביה אילת’. הישיבה היא ישיבה פנימייתית בגוון סביבתי שנותנת דגש גדול מאוד על היחס האישי. הישיבה נותנת מענה הן לתלמידים מאילת והן לאלו שמגיעים מחוץ לאילת. הישיבה הוקמה בשנת תש”ע על ידי תנועת ‘אל עמי’ באילת, וכיום היא שייכת לרשת צביה הארצית. בראש הישיבה עומד הרב שמואל שפירא, אשר הגיע לאילת מהישיבה התיכונית במצפה רמון ויש לו ניסיון של שנים רבות בחינוך.

בישיבה כיום לומדים45 תלמידים בשלוש שכבות. הישיבה משקיעה בפיתוח האישיות על ידי ניתנת אמון מלא בתלמידים. הישיבה היא סביבתית ונותנת דגש על חיבור לטבע על ידי טיולים, סדנאות ופעילות חברתית. התלמידים עוסקים גם בחקלאות  ובנגרות ומטפלים בחממה ובפינת חי שנמצאים בישיבה.

מה ה”אני מאמין” של הישיבה שלכם? ישיבת צביה אילת מטפחת את הגוון המיוחד של כל תלמיד ותלמיד מתוך כבוד לייחודיות שבו. הישיבה מדרבנת את התלמידים לבנות את רצונותיהם, לגדול בתורה מתוך רצון פנימי ושמחה, לבנות את אישיותם מתוך אהבת ה’ וחיבור לעם, לחזק את הקשר שלהם עם הוריהם מתוך קרבה וזיקה עמוקה ולהצליח בבגרות מתוך בגרות ומצוינות אישית. הליווי המאוד אישי והאווירה המדברית מאפשרים לתלמידים להגיע הכי רחוק שאפשר - הכי קרוב לעצמיותם.

מה הם המקצועות והמגמות בישיבה? תוכנית הלימודים מדגישה לימוד חוויתי של מקצועות הקודש ומשלבת לימודים סביבתיים אקולוגיים הכוללים חיבור לארץ ישראל ובפרט לטבע המדברי באזור. פעילויות נלוות הם צלילה וקורס השטת מפרשיות. מסגרת זו הינה ייחודית בחינוך הדתי ומיועדת לקראת תעודת בגרות איכותית בדגש של לימודי הסביבה.

מה מייחד את ישיבתנו? הישיבה שלנו היא מקום בו התלמיד לומד להיות אמיתי והוא לומד באהבה.

 אילו תלמידים מתאימים למסגרת הישיבתית הזו? תלמידים מרקע תורני שרוצים לבנות את אישיותם בצורה בריאה.

 מתי מתקיימים ימי עיון לפני מועדי מבחני כניסה? תלמיד שמתעניין יוכל להיות בקשר טלפוני עם הישיבה לגבי ימי עיון.