ההרס במצפה אביחי
ההרס במצפה אביחיכל התמונות בכתבה באדיבות אתר א"י ממשיכים ובגאון

אתמול (ד') בשעות הערב, הגיע ד', תושב קרית ארבע כבן 60, לגבעת מצפה אביחי הסמוכה לקרית ארבע, במטרה לאסוף ציוד השייך לבתו שמתגוררת במקום.

בעמותת "חננו" מספרים, כי שוטרי מג"ב המוצבים בכניסה לגבעה הודיעו לו כי מדובר בשטח צבאי סגור, והציגו בפניו את הצו. ד' עיין בצו, ולדבריו ביקש לשמור את הצו בכדי להבין היכן השטח המסומן, וזאת כיון שהמפה אינה ברורה. אולם בעודו מעיין בצו, שוטרי המג"ב התנפלו עליו וטענו כי הוא קימט את הצו ובכך הפריע לשוטר במילוי תפקידו. למקום הגיע קצין מג"ב שדרש ממנו להציג תעודת זהות, אך הוא הסביר כי התעודה אינה עליו. בתגובה, שלף השוטר אזיקים והודיע לו כי הוא מעוכב לחקירה. ד' הועלה לג'יפ כשהוא כבול באזיקים ונלקח לתחנת חברון.

ב"חננו" מציינים, כי בתום חקירה במשטרת חברון בחשד להפרעה לשוטר, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאי הרחקה ל 15 יום ממצפה אביחי, אולם הוא סירב בטענה שהעיכוב אינו חוקי. בשלב זה, הודיעו חוקרי המשטרה לעמותת חננו כי הוא ישאר למשך הלילה במעצר ובבוקר יובא לבית המשפט.

עו"ד רחביה פילץ מעמותת חננו, מיהר בשעה 2:00 בלילה לבית המשפט והגיש ערר דחוף על מעצרו של ד'. השופט ארנון דראל, קבע את הדיון בערר לשעה 6:00 בבוקר.

בשעה 6:00 הובא ד' לבית המשפט, ועו"ד פילץ טען כי לא היתה כל סיבה למעצרו, כיון שכל חטאו היה שעיין בצו לזמן ארוך למורת רוחם של השוטרים. בנוסף הסביר עו"ד פילץ כי אין סיבה להטלת תנאי הרחקה ממצפה אביחי.

השופט דראל קיבל את טענות עו"ד פילץ וקבע כי לא ניתן לקבוע בודאות כי התקיים חשד סביר לביצוע עבירה, ובנוסף אין סיבה לתנאי ההגבלה, וזאת כיון שהם אינם קשורים לעבירה של הפרעה לשוטר עליה נחקר ד'. בסופו של דיון שוחרר ד' ללא תנאי.

מעמותת חננו נמסר, כי "נראה שבמשטרה החליטו להילחם במאחזים בכל דרך, וזאת תוך פגיעה בזכויות התושבים והטלת תנאי הרחקה ללא סיבה. מדובר במעצר מיותר של אדם מבוגר שלא ביצע כל עבירה, ואנו שמחים כי בית המשפט קיבל את טענותינו".

מדוברת מחוז ש"י נמסר, כי החשוד נעצר בגין הפרעה לשוטר, וזאת לאחר שקימט צו שטח צבאי סגור שהוצג לו והשליך אותו על הארץ. החשוד שוחרר ללא תנאים מגבילים, לאחר שהשופט הדגיש כי צו "שטח צבאי סגור" שהוצא לאזור המדובר תקף גם לגביו כמו לגבי כל אחד אחר.