יהונתן איינהורן
יהונתן איינהורןאתר מושב גמזו

חמש וחצי שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה מקבלות המשפחות השכולות את האישור להקים מצפור בהר אדיר, לזכרם של 121 חללי מלחמת לבנון השנייה. 

דוד אינהורן אביו של יהונתן הי"ד, אמר לערוץ 7 כי הוא מצר על כך ששבמדינת ישראל דברים עובדים לאט מדי, "היו עיכובים בירוקרטים, את המקום בחרנו די בקלות, בשמורת הטבע הר אדיר. זהו  מקום שצופה לאזורים שבהם נפלו הבנים  בדרום לבנון. רשות הטבע והגנים אישרה לנו מיד את הקמת המצפור. וזה אי"ה ייבנה על חשבון תורמים ומהכסף שלנו".

לדבריו מהמצפור בהר אדיר יהיה ניתן לראות כמעט את כל המקומות שבהם נפלו הבנים, "רואים משם 95 אחוז מהאתרים שבהם נפלו הבנים. זה מקום גבוה שמשקיף על דרום לבנון. יהיה במצפור אזכור לנופלים, שבכל נישה אחרת תהיה תצפית על מקום מסוים עם אזכור לחיילים שנפלו במקום המסוים. זו לא אנדרטה אלא מצפור, כי רצינו שעם ישראל יתחבר למקום, בצורה של בילוי בשמורת טבע. יצוינו שם כל 121 הנופלים, החל מגולדווסר ורגב שנפלו בהתחלה וכלה ב-34 הנופלים שנפלו בשבת האחרונה".

אינהורן טוען כי היו יכולים להקים את המצפור לפני זמן רב, "באסון בכרמל רצו לרצות את ההורים, האנדרטה הוקמה שם מהר, גם כדי לסתום את הפיות של ההורים, וכדי שלא תקום ועדת חקירה.  אנחנו לעומת זאת היינו עסוקים במחאה. מבחינתנו זו עדיין בכייה לדורות, שלא הייתה וועדת חקירה ממלכתית אלא רק ועדה עם סמכויות נרחבות, היינו באמת עסוקים במחאה ובלקחי המלחמה. רק בשנים האחרונות התפנינו להנצחה".