טענות מופרכות. סער
טענות מופרכות. סערפלאש 90

שר החינוך, גדעון סער, דוחה בראיון ליומן ערוץ 7 את הטענות שהושמעו הבוקר ולפיהן בית ספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים ביקש לקיים את הסיור בעיר חברון בניצוחם ובהדרכתם של גורמי שמאל קיצוני מארגון 'שוברים שתיקה'. בהמשך דבריו הוא מספר על הנחייה חדשה האוסרת על בתי ספר לקיים פאנלים ובהם ישבו כשווים אלה מול אלא בני משפחות שכולות וקרובי משפחותיהם של מחבלים.

על האירוע בחברון מספר השר סער כי תלמידי בית הספר הגיעו לביקור בגוש עציון ובחברון, ובה במערת המכפלה. זאת כחלק מהמהלך אותו יזם סער עצמו להבאתם של תלמידים מרחבי הארץ לחברון, מהלך ש"מתקדם בצורה יוצאת מהכלל", כהגדרתו.

עוד הוא מוסיף ומספר כי  התכנון המקורי היה לקיים בתום הסיור פאנל ובו ישתתף נציג של הישוב היהודי בחברון ומולו נציג של תנועת 'שלום עכשיו', זאת כפעילות בית ספרית עצמאית שאינה קשורה לסיור עצמו. התכנון השתבש כאשר ב'שלום עכשיו' סירבו לשגר נציג שיגיע לחברון, ובמקומו "הוזמן נציג של ארגון אחר", אומר השר סער ומעיר כי הוא עצמו אינו בטוח שזהו הארגון שצריך להיות שותף לפעילות כזו, אך בדבריו הוא מדגיש את הפן השורשי של הסיורים. "עצם עובדה שאלפי תלמידים מגיעים לחברון היא העובדה החשובה".

עם זאת נשאל השר סער אם לטעמו ארגון 'שוברים שתיקה' כמי שפעל ופועל להכפשת צה"ל ברחבי העולם ובארץ, ראוי להשתתף בפאנל מעין זה. לדבריו הוא עצמו לא בדק את הנושא ועל כאין אינו רוצה "לחרוץ דין על ארגון שלא בדקתי את פעילותו". לדברים אלה הוא מוסיף ומציין כי "היו ארגונים שמנענו את כניסתם לבתי ספר".

לטעמו הדיווח על השתלטות לכאורה של אנשי השמאל על משרדו, דיווח שהגיע מבית מדרשם של חבר הכנסת בן ארי ואיתמר בן גביר, מקורו במצוקה שהם חשים, "מצוקה אלקטוראלית או אחרת, ואין תופסים אדם בשעת צערו". להערכתו את השניים מוביל תסכול על פעילותו של הליכוד להגברת המודעות היהודית, מהלך שלא התקיים גם בתקופה בה נציג המפלגה היה חבר בכיר במשרד החינוך.

בהתייחס לפרשה אחרת בה טען האב השכול רון קרמן כי בבית הספר בו למדה בתו שנרצחה בפיגוע בשנת 2003 הופיעו אנשי פורום משפחות שכולות ישראלי פלשתיני, ואילו לו עצמו לא ניתנה בתחילה האפשרות להיכנס, אלא רק בהתערבות מחלקת החינוך של עיריית חיפה, וגם אז רק לאחר שנדרש לשמור על שתיקה. השר סער מספר כי המקרה לא ידוע לו וכי מכתבו של קרמן לא הגיע אליו, וכשיגיע הוא יטופל במלוא הרצינות.

בהקשר זה מוסיף סער מדווח גם על החלטה שהתקבלה במשרדו ולפיה לא תהיה כניסה לקרובי משפחה של מחבלים לדיון משותף בבתי ספר יחד עם בני משפחות שכולות. "לא ניצור זיקה, גם לא באופן עקיף, בין נפגעי טרור למחוללי טרור. אם בפעילות הזו שותפים אנשים חפים מפשע אין בעיה, אבל אם משתתפים בהן קרובים של מחבלים הדבר אסור, וכך גם הועברה הוראה בחוזר של המנכ"לית. המדיניות שלנו ברורה – לגיטימי להעביר מסרים של פיוס, אבל אסור בשום פנים ואופן לגזור גזירה שווה בין נפגעי טרור למבצעי טרור".

ראש מועצת קריית ארבע חברון אמר אחר הצהריים "החלטתו של שר החינוך בפרויקט "נעלה לחברון" היא צעד אמיץ שגם שרים שכיהנו בעבר במשרד החינוך נמנעו ממנה. אנו מחזקים את ידיו על כך. אמירתו חסרת האחריות של ח"כ בן ארי רק מחלישה את עמדתינו וראוי שהוא יתנצל עליה".