עינת וילף
עינת וילףצילום: פלאש 90

ועדת המשנה לקשרי ישראל והקהילות היהודיות בעולם, של וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, תקיים דיון בנושא מנהיגות ושוויון נשים בארגונים יהודיים בעולם.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ הד"ר עינת וילף (העצמאות) שיזמה את הדיון מדגישה כי פעילים יהודים בעולם מעירים בעצב כי "יש יותר נשים יהודיות בבית המשפט העליון בארצות הברית מאשר בהנהגה של פדרציות יהודיות גדולות".

לדבריה, הארגונים היהודים ברחבי העולם מהווים עדיין את הפנים של העולם היהודי בהקשרים ייצוגיים שונים, ולרוב מדובר בפנים נעדרי נשים.

"דווקא בעת שבו עולה במלוא חריפותה שאלת מעמדן של נשים והדת היהודית יש מקום לבחון גם את מעמדן של נשים במוסדות יהודיים לא-דתיים, ומטרת הדיון הוא להעלות את הסוגיה לסדר-היום ולבחון כיצד ניתן לשנות את המצב", אומרת וילף.

בישיבה ישתתפו סגנית השר לענייני מעמד האישה ח"כ גילה גמליאל, נציגי הרשות לקידום מעמד האישה, משרד ההסברה והתפוצות, משרד החוץ, הסוכנות היהודית,  ארגוני נשים – ויצו, נעמת ואמונה,  שדולת הנשים בישראל, איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה, הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, ארגון הדיפלומטים  היהודים העולמי,  המכון לתכנון מדיניות עם  יהודי,  הג'וינט, הקונגרס היהודי העולמי, איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, ההסתדרות הציונית העולמית, הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, התאחדות עולי אמריקה וקנדה בישראל, הוועד היהודי האמריקאי, ארגון ציוני אמריקה, קרן קיימת לישראל, קרן היסוד,  המועצה הציונית,FSJU , מכון  שלום הרטמן,  מכון שכטר - JTS, תגלית,  ארגון הלל, קרן נחום גולדמן, קבוצת פרזנטנס, המרכז לישראל ולסוגיות יהודיות, מכון ראות, מרכז שלם וארגון בינה.