
על פי ההחלטה, צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יבחן שלוש חלופות לדרכי מימון הפרויקט; באמצעות הסכם בין ממשלתי בין ישראל לממשלה אחרת, עימה קיימים אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים; הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או באמצעות מימון מתקציב המדינה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון, כי "בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינת אסטרטגיה לאומית".
"בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ – זו תעודת ביטוח. ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים. קו תל אביב אילת, שייקצר את הנסיעה לשעתיים ישנה את פני המדינה", קבע נתניהו.
לדבריו, "כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".
