מורי הנהיגה: המכמונות - מחלבת כסף

החל מהיום יפעלו ברחבי הארץ 28 מצלמות חדשות "בכבישים אדומים" בהם מספר ההרוגים בתאונות הדרכים הוא הגבוה ביותר. בסך הכל, 180 מצלמות אמורות להיכלל בפרויקט שנועד להוריד את מספר תאונות הדרכים.

אבי שפירא, מורה לנהיגה 50 שנה המלמד בקורסים של מורי הנהיגה ואף מלמד את מורי הנהיגה של צה"ל, טוען בשיחה עם ערוץ 7 כי אין צל של ספק שמדובר במקור להכנסות לקופת המדינה, "העובדות הן שלא המהירויות עושות את התאונות אלא עברות התנועה שאותם נהגים מסוכנים עושים".

שפירא מתייחס גם לדרישה של משרד התחבורה ללמד מינימום 28 שעורי נהיגה, "אני לא יודע מאיפה הביאו את המספר הזה, זה בטח לא מעץ הדעת. גם אם התלמיד והמורה טובים, כדי שנהג/ת יכלו לעלות על הכביש הם חייבים לעבור 40 שיעורים". 

מורה נהיגה נוסף, קובי רובינגר מספר לערוץ 7 כי המצלמות מהירות החדשות לא יעזרו להורדת תאונות הדרכים בארץ, "רוב הנהגים שיתפסו הם לא הנהגים העבריינים הסדרתיים עם עבירות התנועה הרבות ולכן המשטרה צריכה לתת יותר דגש על עבירות כמו אי מתן זכות קדימה, אי עצירה בעצור ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל שם יש את רוב התאונות. אין ספק שזו פשוט דרך נוספת לחלוב את האזרחים".

ראובן סריג שזה עתה מסיים את לימודו והכשרתו כמורה לנהיגה מסביר, כי גם בברטיניה מצלמות התנועה לא עזרו להורדת תאונות הדרכים, "עודף מצלמות מהירות שלא נראות יגרום לאנשים להסתכל על מד המהירות ולא על הכביש מה ישגרום ליותר תאונות, זה מה שקרה באנגליה בגלל מצלמות המהירות. המדינה צריכה לשים את המצלמות בולטות ואין ספק שמה שמסתתר כאן זה רצון לתת דו"חות ולא למנוע תאונות".