מטוס
מטוסצילום: פלאש 90

ראש מכון המחקר הרשמי של הפרלמנט במדינה, פרסם הלילה מאמר שקורא לתקוף את ישראל כבר השנה. דבריו של הבכיר מפורסמים באתר הרשמי של הפרלמנט האיראני.

פרשן ערוץ 2, אהוד יערי, מציין כי במאמר פורטו שלוש סיבות לקריאה: פסקה הלכתית שמתירה תקיפה כזו, האיומים מצד ישראל על תקיפה מתוכננת, והיכולת הצבאית לבצע תקיפה מהסוג הזה. במאמר נאמר גם שיש לפגוע באזור שבין לוד לירושלים ובאזור בסיס חיל האוויר תל נוף.

איראן כבר שיגרה היום איום לעבר ישראל. בכיר במשמרות המהפכה הודיע כי איראן תתקוף כל מדינה שתאפשר בשטחה פעילות של מדינת אויב. "מהלך כזה יגרור יחס עוין ופעולה נגדית", הדגיש .

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שב בסוף השבוע אף הוא וקרא להשמדת ישראל, "אנחנו לא חוששים לומר שנגבה כל מדינה או קבוצה שירצו להתעמת עם המשטר הציוני - אנו נסיר את הגידול הזה", אמר חמינאי.

ביום שישי האחרון פרסמה רשת NBC האמריקנית תסריט מקיף לתקיפה ישראלית באיראן. על פי הדיווח ייתכן שישראל תשתמש במרחב האווירי של ערב הסעודית ומדינות המפרץ, כדי לתדלק את מטוסיה. התקיפה צפויה להיות משולבת ולכלול ירי של טילי יריחו לצד שימוש במטוסי קרב מסוג F15i.

בכתבה נטען כי הסיכוי שישראל תתקוף את איראן הוא גבוה מ-50%, וכי זה עשוי לקרות כבר באביב.