850 מליון לפיתוח ים המלח




שדולת התירות בכנסת התכנסה הבוקר (שני) במעמד ח"כים רבים ונציגים מכלל תעשיית התיירות. הח"כים חתמו על 'קול קורא' למען התיירות.



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב אמר כי "אתמול בלילה קיבלנו את ההחלטה לגבי פיתוח ים המלח. ביום א' הקרוב אביא החלטת הממשלה להזרמת 850 מיליון ש"ח לפיתוח תיירותי כמענק תיירותי ולפיתוח אטרקציות ושיקום נזק סביבתי בים המלח. תוך 5 שנים ייבנו בים המלח 2750 חדרי מלון. זאת בשרה נהדרת לים המלח".



עוד הוסיף השר בשדולה: "שנת 2011 לא היתה קלה. סיימנו עם 3.5 מיליון תיירים כמו בשנת 2010 למרות בעיות בשלושה נדבכים: נדבך 1: האירועים במדינות ערב סביבנו. נדבך 2: המשבר הככלי באירופה. נדבך 3: התחזקות השקל. אני מברך אותך ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר שדולת התיירות. בחרת לעצמך תפקיד נהדר. אנחנ במשרד מרגישים לפעמים כמו בזעיר אנפין של משרד החוץ. הייתי יו"ר שדולת התיירות בקדנציה הקדמת, לא ידעתי שאהפוך לשר. יש לנו מזל. אנחנו עוסקים בנושא חשוב וגם מאתגר".



ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר שדולת התירות אמר בפתח הדברים כי "צדק חברתי זה שאדם המתגורר בדימונה, או בגליל העליון ויש לו עבודה במלונאות. תעשיית התיירות בארץ היא אחת המניעות את גלגלי המשק. היא מעסיקה כ- 140 אלף עובדים בכל הארץ בעיקר בפריפריה, תורמת מאוד לתדמית ישראל בעולם. רואה חשיבות גדולה לפעולתה של שדולת התיירות בכנסת כדי לקדם נושאים מתחום התיירות בכנסת. הכרה בתיירות ובמלונאות כתעשייה בעדיפות לאומי הא המשימה שלנו".



יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין אמר: "אם ב- 2011 היה משבר בתירות – אתה סטס היית אחראי. אם התיירות הצליחה – זה בזכותך וכל הכבוד לך. התנועה הציונית מאז ומעולם הבינה שהתיירות היא ערך. אין כמו מראה עיניים כדי לחזק את אחיזתנו בארץ הזאת. אני עצמי זוכר את הטיולים שערכנו אז בשנות הארבעים והחמישים ילדי בתי הספר, הם הטביעו עלינו ועל אישיותנו. ההליכה בשבילי התנך קריטית להכרת הארץ. ההסברה הישראלית מקבלת פנים ומשמעות כשמבקרים בארץ. כשרואים מהחלון אצלי בבית את גילה ואת בית לחם לומדים הרבה יותר מהסברים. על כך שהערבים כאן ואנחנו גם כאן באותה הארץ".



מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאם של תעשיית התיירות, המייצגת 13 ארגונים בתחום התיירות פרט אמר, "פדיון תעשיית התיירות (נכנסת + פנים) – 28 מיליארד ₪. הערך המוסף הכולל: 32 מיליארד ₪ (4.3% מהתמ"ג)- מהגבוהים במשק.מספר מועסקים בתיירות (ישיר + עקיף) : 140 אלף איש.התיירות היא מנוף להשקעות חוץ בישראל.תעשייה "ידידותית" לסביבה – התיירות מעצם טבעה שואפת לשמירה על ערכי נוף וטבע".



עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל אמר בשדולה כי כדי ליצור בארץ סביבת עסקים רווחית ואוהדת למלונאות יש לבטל אפליית הענף הקיימת כיום במשק. הוא נתן כמה דוגמאות, בין היתר: חוסר התאמה בחקירה. המלונאות משרתת את כלל האוכלוסה בשעות המנוחה הפנאי, כן חוק שעות עבודה ומנוחה, חשוב ככל שיהיה, בהגדרה אינו מתאים למלונאות, ומלבד מספר החרגות אין התחשבות בענף, כנל. גבי העסקת נוער. ארנונה – שיטת המיסוי העירוני מבוססת על שני פרמטרים: מיקום ושטח.



המלונות בהגדרה ממוקמים באזורים יוקרתיים, אבל מהו אזור המלונאות באילת ובים המלח אם לא אזור תעשייה? עובדים זרים – אני מודיע כאן במלוא האחריות כי תוך זמן קצר נעמוד בפני שוקת שבורה ומלונות, במיוחד בים המלח ובאילת, לא יוכלו לתפקד – וזה לא עניין של גובה השכר. הגיע הזמן לתקן מצב זה ולהעמיד תעשיה זאת בשורה אחת עם התעשיות המועדפות ביותר".