נח"ל חרדי נצח יהודה חיילים
נח"ל חרדי נצח יהודה חייליםצילום: פלאש 90

חיילים חרדים המשרתים ב'שח"ר נצח ים', לוחמים השייכים לגדוד 'נצח יהודה' ומשרתים בחיל הים, טוענים כי בניגוד להנחיות ולהבטחות הצבא לשירות בו לא מעורבות חיילות, הועבר להם שיעור על ידי מש"קית חינוך, בנושא... קדושת ראש השנה לאילנות.

על פי הדיווח הגיעו החיילים לכיתה בה הועבר להם השיעור "על ידי הרבנית", כפי שכינו אותה. החיילים לא יצאו מהכיתה ונותרו עד לסופו של השיעור. לאחריו נפגשו עם גורם בכיר בנח"ל החרדי ושוחחו על האירוע המנוגד להבטחות הצבא לאופן שילובם של חיילים חרדים בשורות צה"ל, שילוב תוך ניתוק מוחלט בינם לבין חיילות ומפקדות. על פי הנחיות אלו אמורים היו חיילים חרדים ממסגרות אלו להיות פטורים משיעורים שכאלה.

באגודה למען החייל התורני מדווחים כי לא מדובר בתקלה הראשונה, ומספרים כי שעת שיעור תורני שהייתה מדי יום בוטלה וכיום זוכים החיילים החרדים לשעת לימוד אחת בשבוע. "זהו זלזול בפקודות ובהסכמים ועוד רוצים את החיילים בצבא", אומר יו"ר האגודה, אליהו לקס, המוסיף ומזכיר כי לא מכבר פנתה האגודה למבקר המדינה בדרישה לאכוף את הנחיות שילובם של חיילים חרדים בצבא. "למרות הפנייה למבקר צה"ל ממשיך בזלזול בפקודות ובסיכומים. כך היה בבית הספר לקצינים, כך בבסיס חיל האוויר וכך גם בחיל היום".

שאלה אחת שב ושואל לקס: "הם רוצים חיילים חרדים או לא? שיגידו את הדברים ברור".

דובר צה"ל מגיב לדברים ואומר כי "במהלך היום התקיים באחד מבסיסי חיל הים אירוע חינוך בנושא ט"ו בשבט ובמסגרתו הועברו הרצאות בנושא החג ומקורותיו' וכן התקיים טקס נטיעות. לאורך כל האירוע לא מוכרת פניה של חיילים בבקשה שלא להשתתף באירוע זה".

באגודה למען החייל החרדי מתייחסים גם לתגובת דובר צה"ל ואומרים ש"החיילים לא רצו לגרום למהומה ולתפוס כותרות בנוסח הדרת נשים, ונשארו בשיעור כדי להוכיח שהם חיילים ממושמעים". עוד מספרים באגודה כי "את חמתם הוציאו על רבני 'נצח יהודה' בטענה שמרמים אותם". כמו כן מספרים שם כי הורים חרדים זועמים פנו לראשי האגודה בתלונות קשות ותהיות אם אכן זהו הנח"ל החרדי".