העצים שנעקרו מגוש קטיף ניטעו מחדש

כמדי שנה ציינו השנה תושבי גוש קטיף הפזורים כיום ברחבי הארץ את ט"ו בשבט בנטיעות משותפות. השנה התקיימו הנטיעות ביישוב בני נצרים שבחולות חלוצה.

מעבר למפגש התושבים, שמזמן בתוכו העלאת חוויות משותפות והתרגשות, היה השנה טקס הנטיעות מרגש במיוחד: חוץ מנטיעה של שתילים צעירים כנהוג בכל רחבי הארץ, נטעו תושבי גוש קטיף עצים שנעקרו יחד איתם מיישובי גוש קטיף. .בימים בו גורשו תושבי גוש קטיף מבתיהם לפני כשש שנים, נעקרו יחד איתם גם העצים שנשתלו ברחבי היישובים.

העצים נעקרו על ידי קק״ל והועברו כתחנת ביניים למשתלת גילת (ליד אופקים). הם נשתלו בשתילה זמנית מתוך כוונה שכעבור שלוש שנים ישתלו אותם ביישובי הקבע. כידוע עברו מאז שש שנים וחצי....השבוע נעקרו שוב העצים ממשתלת גילת ותושבי גוש קטיף שתלו אותם מחדש ביישוב החדש, יישוב הקבע של תושבי נצרים.

ח"כ אורי אריאל שהשתתף בנטיעות אמר לתושבים: כשאני רואה את העשייה והנטיעה במקום הזה, עם כל הנשמה והלב המיוחד שלכם, המתיישבים והחלוצים הנפלאים, אני בטוח שהחזרה לגוש קטיף, לא תיארך 19 שנה כמו בגוש עציון אלא הרבה יותר מהר. כולנו אוהבים אתכם ומחזקים אתכם".

יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, דורון בן שלומי, אמר: "זוהי סגירת מעגל מרגשת המעידה על חידוש צמיחה וכוחות חיים רעננים הגדלים ושזורים זה בזה במגורשים ובעצים-בעץ ובאדם. אנו מאמינים שבוא יבוא היום בו נשוב לגוש קטיף ויחד איתנו ישובו גם העצים".