העץ של גוש עציון. בניה חדשה
העץ של גוש עציון. בניה חדשהפלאש 90

שר הביטחון אהוד ברק אישר בניית כפר קהילתי בגוש עציון, ביישוב גבעות, כולל מבני קבע חדשים.

גבעות הינה שכונה של אלון שבות הממוקמת בגוש עציון שבהר חברון, בצלע המערבית ביותר של הגוש, סמוך לנחלין, ביתר עילית, ג'בעה ובת עין. מיקום היישוב נועד לשמור על הדרך המחברת את הגוש לבית שמש ולישובי חבל עדולם וליצור רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לקו הירוק.

בחודש האחרון נוהלו מגעים בין שר הביטחון ברק לבין ממלא מקום ראש המועצה בגוש, יאיר וולף, לגבי מתן אישורי בנייה להקמת הכפר הקהילתי במקום. המגעים הסתיימו באישור רשמי שקיבל בצהרים ראש המועצה משר הביטחון לקידום התוכניות.

כיום ישנם בגבעות כ-60 קראוונים עזובים, בהם גרים מספר משפחות. כעת, בכוונת המועצה האיזורית לבנות כפר קהילתי לבוגרי בית הספר לחינוך מיוחד הקיים בגוש עציון, לצורך כך יש בכוונתה להקים מבני קבע של פנימיות, בתי מגורים, כיתות וחדרי טיפול לנערים אלו.

גבעות הוקמה כהיאחזות נח"ל ב- 1984 על-פי החלטת ממשלה משנת 1982 וקיבלה את השם גבעות מהפסוק "כי מראש צורים אראנו ומגבעות אשורנו".

באופן רשמי גבעות מוגדרת על ידי מדינת ישראל כשכונה של אלון שבות, הרחוקה ממנה מספר קילומטרים, אך למעשה היא מתפקדת כיישוב קהילתי דתי עצמאי השייך למועצה אזורית גוש עציון.

בשנת 1997 הוחלט לאזרח את ההיאחזות על ידי העברת ישיבת ההסדר שבות ישראל מאפרת למקום. במשך כשש וחצי שנים פיתחה הישיבה את המקום, עד שחזרה למיקומה הקודם באפרת בעקבות הפרת הבטחות להמשך פיתוח המקום שניתנו לישיבה על ידי ההסתדרות הציונית העולמית, בעלת הזכויות על הקרקע. גם כיום הישיבה ממשיכה בתפעול המקום.

אומר ממלא מקום ראש מועצת גוש עציון, יאיר וולף: "זוהי ההתפתחות החשובה ביותר שקרתה בגוש עציון בשנים האחרונות, וראייה לחוסר הרלוונטיות של הקו הירוק שאנו הולכים ומטשטשים את קיומו. זוהי גם התשובה לכל מי שחשב על הקפאת בניה ביישובי גוש עציון. אנו רק הולכים וממתרחבים. 64 שנה לאחר נפילת הל"ה אנו מקימים גלעד של התיישבות קרוב למקום נפילתם של הלוחמים, בתפר שבין יישובי גוש עציון לגבעת הקרב".