שוטר שוטר תנועה
שוטר שוטר תנועהפלאש 90
משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים שלל את רישיונם של 50 עברייני תנועה סידרתים לתקופה של שלוש עד חמש שנים. זאת בעקבות התקנה החדשה שנחתמה לאחרונה על ידי שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

מדובר בעברייני תנועה סידרתים שצברו במהלך חמש השנים האחרונות 30 עבירות תנועה (למעט עבירות חנייה) או שביצעו חמש עבירות חמורות במהלך חמש השנים האחרונות.

על פי סעיף 56 לפקודות התעבורה שעודכנה על ידי השר כץ מי שביצע בחמש השנים האחרונות חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד, רישיונו ישלל לתקופה של חמש שנים.

העבירות הן: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.

אתמול דחה שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין את ערעורו של נהג שרישיונו נשלל על ידי רשות הרישוי לתקופה של שלוש שנים לאחר שצבר 166 הרשעות מהם 39 הרשעות בחמש השנים האחרונות. השופט רובינשטיין אישר את החלטת משרד התחבורה וציין כי "סעיף 56 הוא סעיף חוק מידתי הנועד לתכלית ראויה ואשר הולם את ערכי המדינה וכי הקריטריונים בתקנות להפעלת הסמכות ברורים, עניינים ושווים".

אגף הרישוי במשרד התחבורה זימן בשבועות האחרונים עשרות נהגים שרישיונם מיועד לפסילה על פי רשימות שהתקבלו מאגף התנועה במשטרה. לדברי השר כץ מדובר בנהגים שצברו עבירות תעבורה רבות וממשיכים לנהוג ולבצע עבירות תנועה חמורות.

בשבועות הקרובים יזמן אגף הרישוי לשימוע עשרות עבריני תנועה סידרתים נוספים לצורך שלילת רישיונם לתקופה של חמש שנים. יצויין כי בתי המשפט לתעבורה אישררו את כל שלילות הרישיון שקבע משרד התחבורה למעט מקרה אחד הנמצא בימים אלה בהליך ערעור בבית המשפט המחוזי.

השר כץ ציין כי משרדו ימשיך לפעול לשלילת רישיונם של נהגים עבריינים שצברו עבירות תנועה חוזרות ונשנות במטרה להורידם מהכביש. "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להוריד מהכביש נהגים המזלזלים בחוק וממשיכים לצבור עבירות תנועה". אמר כץ.