המסגד שהוצת
המסגד שהוצתפלאש 90

נסתם הגולל על פרשת הצתת המסגד בטובא זנגריה. עמותת חננו מדווחת כי "אחרון העצורים" בפרשת הצתת המסגד בטובא זנגריה, שוחרר בהוראת ביהמ"ש.

המדובר הוא ברכבו תושב היישוב יצהר, נשוי ואב לארבעה, שנעצר בחשד למעורבות בהצתת המסגד ביישוב הצפוני טובא זנגריה.

בדיון בבקשה לשחרור הרכב, שהוגשה ע"י עו"ד עדי קידר מעמותת חננו שהתקיים ביום חמישי לפני כמעט שבועיים בבימ"ש השלום בפ"ת, הורתה השופטת אשרית רוטקופף, להשיב את הרכב לבעליו. זאת על אף דרישת המשטרה להמשיך להחזיקו לצורך המשך החקירה. השופטת קבעה שבעליו של הרכב לא יוכל למכרו או לבצע בו שינויים למשך תקופה של 60 יום וזאת על מנת לאפשר את המשך חקירת המשטרה באם תתפתח החקירה.

אתמול שוחרר הרכב ע"י בעליו ממגרש מכוניות בחצור הגלילית.

כזכור, לפני כארבעה חדשים הוצת מסגד בכפר טובא זנגריה שבצפון הארץ. באותו לילה נעצר בצמת אריאל שבשומרון חשוד במעשה כשהוא נוהג ברכב המוחרם.

בהמשך נעצרו שלשה חשודים נוספים בינהם בעל הרכב. כל החשודים שחררו לאחר שלא נמצא כל קשר בינם לבין הארוע. אולם הרכב נשאר בידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל).

המשטרה, שבקשה לעכב את הרכב עד תום 180 יום, ככתוב בחוק, הסתמכה עד דוחות חסויים שהגישה לבית המשפט בשלשה דיונים שהתקיימו בחדשיים האחרונים.

כאמור, בעקבות עתירה שהגיש עו"ד עדי קידר מעמותת חננו התקיים בשבוע שעבר דיון נוסף, ובו החליטה השופטת שאין בדוחות הנזכרים, עילה להמשך החזקת הרכב ברשות המשטרה.

יש לציין כי לאחרונה פורסם בתקשורת כי גם בקרב תושבי הכפר גוברים הקולות שהצתת המסגד נעשתה ע"י גורמים מתוככי הכפר.

בתגובה לשחרור הרכב אומר עו"ד עדי קידר מעמותת חננו, כי "מצד אחד אנו שמחים על החזרת הרכב המהווה את סיומה של הפרשה. מצד שני, ההתמקדות של המשטרה בכיוון היהודי בלבד מקוממת. בסופו של דבר מתברר שידם של אנשי תג תחיר לא היתה במעל, בפרט לאור הפרסומים האחרונים מתוככי טובא זנגריא".

יו"ר עמותת חננו, שמואל מידד הגיב אף הוא על השחרור ואמר כי "יותר מדי פרשיות כאלה נסגרות כלעומת שנפתחו. מוזר שאיש מהמערכת לא טורח להודות בכך ולהתנצל".