בית המשפט העליון בצרפת קיבל היום (ד') את הערעור על הרשעתו של האורטופד ד"ר יהודה דוד בהוצאת דיבת אביו של הנער הפלסטיני מוחמד א-דורה.

"זהו ניצחון אדיר", אמר ד"ר דוד לערוץ 7, "זו ההוכחה כי דיברתי אמת והפלסטיני שיקר כל העת בניסיון להכפיש את מדינת ישראל". עוד הוסיף "כל התהליך עצמו עד לקבלת הערעור היה לא קשה וקשה עבורי ועבור משפחתי שכלל נסיעות רבות לחוץ לארץ, מחקרים ועבודות רבות. אך אני שמח שהאמת יצאה לאור".

בכוונתו של ד"ר דוד לבקש מישראל להשתתף בהוצאות המשפטיות מאחר ואלה הכבידו עליו מאוד בשנים האחרונות.



כזכור, טען ד"ר דוד בראיון לתקשורת כי א-דורה האב שיקר לגבי הצלקות על גופו וכי בעצם מדובר בצלקות מניתוח שעבר בבית חולים ישראלי לפני האירוע.

בין השאר, חשף את תיקו הרפואי של ג'מאל, בו נקבע כי בניגוד לטענתו, פצעי הירי בידו לא נגרמו לו בתחילת האינתיפאדה אלא באירוע אחר שהתרחש עוד ב-1992.

ד"ר דוד מגלה כעת כי בכוונתו לפתוח דף בפייסבוק ולהקים עמותה שכל מטרתה תהיה להילחם באלה המוצאים דיבה על חיילי צה"ל בארץ ובעולם.

נזכיר כי בראיון ליומן ערוץ 7 הצהיר השר אדלשטיין כי לא יפקיר את ד"ר דוד שנאבק למען מדינת ישראל, אדלשטיין אמר כי הוא אינו גאה בכך שהנושא עדיין נמצא באוויר ולא הגיע לפתרונו. דוד פנה אליו ואל השר יעלון בבקשת עזרה ושניהם הבטיחו לו שאכן כך ייעשה, אולם "בינתיים אנחנו נכשלים מול מחסום הבירוקרטיה", אמר השר אדלשטיין והבהיר כי לא ביקש כל תקציב עבור מאבקו של ד"ר דוד אלא לאשר לו ולשר יעלון להקצות מתוך תקציבי משרדיהם סכום נדרש לשם כך. "עוד לא הצלחנו, אבל לא נאמרה המילה האחרונה".



עם זאת קבע אדלשטיין כי "לא נפקיר אותו. הוא עשה עבודת קודש ללא מטרות רווח אלא רק למען חיילי צה"ל". לטעמו קל הרבה יותר לכנס ועדה קיימת שתאשר את התקציב הזעום למשפט זה. עוד הוא מוסיף וקובע כי אין מקום לטענות ולפיהן פעל ד"ר דוד מטעם עצמו ועל כן לא ניתן להקצות את הסכום, שכן איש אינו מתכחש לעבודה שמנכ"ל משרד הבריאות הודיע לו שהמדינה תגבה אותו ושהוא יכול לצאת לקרב המשפטי הזה.