המשלחת של ישראל
המשלחת של ישראלמשרד ההסברה

המשלחת "הפנים של ישראל" מורכבת, בין היתר, מכל נציגי העדות והמגזרים בישראל, תצא למסע הסברה בן עשרה ימים ביבשות אירופה, אפריקה וצפון אמריקה כתגובה ל'שבוע השנאה' נגד ישראל



על רקע קמפיין ההסתה והמסרים השקריים כנגד מדינת ישראל שיתקיים החל משבוע הבא בקמפוסים ברחבי העולם, תצא בשבוע הבא משלחת של כ-100 צעירים מטעם משרד ההסברה והתפוצות לעשרות קמפוסים בחופים המערבי והמזרחי של ארה"ב, קנדה, ספרד, בריטניה, אירלנד ודרום אפריקה (ניו יורק, בוסטון, וושינגטון, לוס-אנג'לס, סאן-פרנסיסקו, מיאמי, טורונטו, מונטריאול, דבלין, לונדון, מדריד, יוהנסבורג, קייפטאון).

המשלחת, הינה פרי יזמתו של שר ההסברה והתפוצות, יולי (יואל) אדלשטיין (ליכוד), בסיוע משרד החוץ, ונועדה להציג את ישראל באמצעות הישראלים תוך שהיא מאגדת נציגים שונים למגוון החברתי של אוכלוסיית ישראל שהתנדבו לצאת לפעילות ובהם גם מתנחלים, ערבים, אמנים, מומחים לביטחון לאומי, נציגים מן הקהילה הגאה, עולים חדשים ויוצאי אתיופיה.

יחד, חברי המשלחת יתמודדו עם משימת הסברה לא פשוטה, מול סטודנטים צעירים וארגונים אחרים המפעילים בקמפוסים פעילות הסתה והכפשה נגד ישראל ואף מציגים אותה כמדינת אפרטהייד, זאת במסגרת שבוע פעילות מיוחד המתקיים בחודש מרץ מדי שנה מזה יותר מעשר שנים.

יוזם הפרויקט, השר יולי (יואל) אדלשטיין: "למחלה בה לוקים מרבית שונאי ישראל ואלה שנגררים אחריהם יש שם והוא – בורות. לכן, אנו בטוחים כי התשובה הנכונה למסע הדה-לגיטימציה המתרחש כנגד ישראל בעולם אינה רק לספר עובדות ונתונים על ישראל אלא להביא את ישראל אליהם, בדמותם של הישראלים היפים עצמם".

"על רקע ההצלחה של המשלחת הראשונה שהוצאנו אשתקד, החלטנו השנה לעבות ולהרחיב את הפעילות ליותר מדינות ולעשרות קמפוסים מן המובילים בעולם מהם יצאו מנהיגי העתיד. המשלחת תתחלק לכעשרים קבוצות שישלחו למסע בין מאות יעדים בתוכם אוניברסיטאות שונות, כנסים, פאנלים מול קהל ומפגש ישיר ברחבי הקמפוסים".

הפרופיל של חברי המשלחת נבחר בקפידה ומטרתו להציג את ישראל כמדינה בעלת חברה ומגוונת, השומרת על ערכי שוויון וזכויות אדם, ובכך להדוף את הניסיונות למתג אותה כ"מדינת אפרטהייד". על מנת להכין את חברי המשלחת בצורה הטובה ביותר לקראת הצפוי להם בקמפוסים, קיים משרד ההסברה והתפוצות במהלך השבועות האחרונים סדנאות אימון והכשרה אישיות לחברי המשלחת, במשך כ-40 שעות בסה"כ, במהלכן נפגשו עם נציגי ממשל ומומחי הסברה ותקשורת.

"המשלחת הזו, מעמידה נציגים שונים לחברה הישראלית עם מסר משותף אחד – כולנו ישראלים וכולנו בוחרים לחיות בישראל מכל מקום אחר בעולם. המסר הזה יעמיד את הסטודנטים המקומיים מול אנשים כמותם מישראל פנים אל פנים להיכרות אמיתית ומלחמה באותה הבורות שמהווה את כר הצמיחה הטוב ביותר למסרי ההסתה והשנאה שבסופו של יום מחלחלת לאותם סטודנטים שהם ההנהגה של המחר", מסכם השר אדלשטיין.