קרונות רכבת ישראל
קרונות רכבת ישראלצילום: פלאש 90

דירקטוריון "רכבת ישראל" החליט הערב להעביר את הטיפול בקרונות לחברה חיצונית.

במסמך עליו חתמו חברי הדירקטוריון (ראשון) עם יצרנית הקרונות הקנדית "בומברדייה", הוסכם כי החברה תתחזק למעלה מ-130 קרונות חדשים שנרכשו על ידי רכבת ישראל.

הנהלת הרכבת מסרה כי "לאחר שנה וחצי של דיונים עקרים מול נציגי ועד עובדי הרכבת, המתנגדים לכל שינוי שהציעה הנהלת החברה, לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים".

ברכבת הסבירו כי לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הנחה ביום ה' האחרון את הנהלת הרכבת ואת ועד העובדים לסיים את המו"מ בסוגיית הקרובות בשבועיים הקרובים, ולאחר שיו"ר ההסתדרות עיני והוועד הודיעו כין אין בכוונתם לקיים מו"מ בנושא - הוחלט בהנהלה לחתום על ההסכם.

"רכבת ישראל זקוקה לרפורמה משמעותית, כדי שתוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם הגידול הצפוי במערך קווי הרכבת בשנים הקרובות. הרפורמה, לא רק שלא תפגע במקום עבודתם של עובדי הרכבת, אלא תשפר משמעותית את השירות שניתן לנוסעים ברכבת ותהפוך אותה לחברה גדולה וחזקה יותר".

השר כץ התייחס להודעה, ואמר: "אני מברך על הסכם אחזקת הרכבות מול חברת 'בומברדייה' ומאמין שמהלך זה יביא לשיפור משמעותי בבטיחות ובשירות שמספקת חברת הרכבת. אני פונה לנציגי ההסתדרות והעובדים בבקשה לשבת סביב שולחן הדיונים ולא להשבית את תנועת הרכבות תוך פגיעה נוספת בציבור הנוסעים".

ההסתדרות וועד עובדי הרכבת מסרו הערב כי שר התחבורה הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת, אלא על העבודה המאורגנת כולה. הצעד הזה יביא להחרפה ביחסי העבודה ברכבת ויגרום לאי שקט לתקופה ארוכה".

עוד נמסר כי "ההסתדרות והעובדים ימשיכו במאבק נגד הכנסת עובדי הקבלן בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא יירתעו מהניסיונות לכופף את ידי העובדים בצעדים כוחניים".