חברת שטראוס מגיבה

מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, השיב היום (רביעי) לביקורת שנשמעה בימים האחרונים באשר למחירי מוצרי שטראוס בחו"ל בהשוואה לישראל.

בהודעה לצרכנים אמר בלס כי סל המוצרים של שטראוס בישראל זול ב-20% לפחות מסל המוצרים של שטראוס המיוצא לחו"ל. מתוך כ-180 המוצרים המיוצאים לחו"ל כ-170 מוצרים נמכרים במחיר נמוך יותר לקמעונאים בישראל, "ישנם מוצרים זולים יותר וישנם מוצרים יקרים יותר ביחס למחיר בישראל, אך העובדה היא אחת- סל המוצרים של שטראוס לקמעונאי בישראל זול ב - 20% לפחות, מסל המוצרים של שטראוס המיוצא לחו"ל".

עוד הדגיש בלס כי המחיר הסופי לצרכן בארץ ובחו"ל נקבע על ידי הקמעונאי המקומי, ואינו נמצא בשליטת הקבוצה. ישנן חנויות בחו"ל, שמדי פעם מוכרות את מוצרי החברה במחירים מוזלים, וישנן חנויות שמוכרות במחיר יקרים יותר – הכל בהתאם להחלטתו של הקמעונאי.

בסיום הסרטון פנה בלס וביקש לתת נקודת מבט נוספת לנושא המחאה החברתית "מאז תחילת המחאה שטראוס הוזילה למעלה מ- 50 מוצרים בהוזלות קבועות. במקביל אנחנו קולטים את עובדי כוח האדם במפעלינו, מטפלים ברמות ההכנסה הנמוכות יותר בחברה, תוך שאנו מקצצים במשכורות ההנהלה הבכירה".

"אנחנו מאמינים שצדק חברתי הוא לא רק הוזלות מחירים, הוא גם דאגה לעובדים שלנו - לפרנסתם ולרווחתם. מאז תחילת המחאה התמקד המאבק הציבורי ביצרנים ובמחיר המוצרים, בלי כל התייחסות למע"מ הגבוה שגובה הממשלה על מוצרי המזון בישראל- זאת בניגוד לכל העולם המערבי. אנחנו בעד תחרות, כי אנחנו מאמינים שאנחנו מייצרים את המוצרים הישראלים הטעימים ביותר והטובים ביותר, בגאווה גדולה, למען הצרכנים". בלס הודה לגולשים על ההקשבה, וקרא להם להמשיך ולהפנות לחברה שאלות, שכן הוא מבין שתשובותיו נותנות מענה חלקי לציפיותיהם".

סגן רה"מ, שר הפנים אלי ישי, התייחס לדבריו של מנכ"ל שטראוס, "על מדינת ישראל לקדם בחקיקה הסרת חסמים ליבוא מוצרים מחול ולפעול להורדת מיסים ליצרנים המקומיים. פתיחת השוק, בכל התחומים, תחת בקרה, תוביל להורדת מחירים".