אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריוןצילום: פלאש 90

תופעה חדשה בבאר שבע. פעילי שמאל קיצוניים, בינהם נועם תירוש מהמחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, התפקדו לאחרונה לליכוד, מתוך מטרה להשפיע מבפנים על הליכוד.

בראיון לערוץ 7 אומרת אורטל שמואלי, יו"ר משותפת של "תא לביא גלעד" - תא הסטודנטים של הליכוד באונ' בן גוריון, שמדובר בחתרנות של ממש, "נועם תירוש ידוע כיד ימינו של הפרופ' ניב גורדון, שקרא להחרמת מדינת ישראל ולסרבנות".

"יש כאן ניסיון של פעילי שמאל קיצוניים שמנצלים בצורה צינית את הדמוקרטיה של הליכוד", אומרת שמואלי, "הם שייכים לשמאל הסהרורי, הם פעילי חדש שדוגלים במדינה דו לאומית ומתפקדים לליכוד בעורמה".

שמואלי סיפרה שהם העבירו חומרים ליועץ המשפטי של הליכוד שמוכיחים שהמתפקדים החדשים שייכים למפלגת חד"ש, "לא ייתכן שמי שפעיל במפלגה אחרת יוכל להיות גם חבר ליכוד. מבחינתי מי שלא מצביע בבחירות לליכוד לא צריך להתפקד לליכוד".

"יש הרבה מפלגות ושכל אחד ימצא את המפלגה שלו. לא יעלה על הדעת שמי שלא מאמין שמדינת ישראל היא המדינה של העם היהודי יוכל להתפקד לליכוד, זו חתרנות. יש לנו הוכחות ממאמרים של נועם תירוש שהוא בעד מדינה דו לאומית ושהוא בעד הכפרים הלא חוקיים בנגב. אנחנו נדרוש לבטל את החברות שלו בליכוד".

לטענתה, התקנון בליכוד מאפשר לפסול חברות של אדם, שהוכח שהוא פעיל במפלגה אחרת, "העברנו את החומרים ליועץ המשפטי של הליכוד ואנחנו מקווים שהתופעה תמוגר. צריכים למצוא את אותם אנשים שמשחקים כאן משחק מאוד מלוכלך ומנסים בדרך חתרנית להשפיע על הליכוד. הם אינם חברי ליכוד אמיתיים".