אתיופים
אתיופיםצילום: פלאש 90

בדיון שנערך בועדת הקליטה של הכנסת טענו אנשי משרד הקליטה כי אין מקום לקליטת עולי אתיופיה נוספים במרכזי הקליטה.

בתגובה אומר לערוץ 7 מנהל ארגון מכנף דרום לציון וסגן יו"ר ארגוני יוצאי אתיופיה בישראל, ד"ר אברהם נגוסה, הלוחם להעלאת הפלשמורה לארץ, כי משרד הקליטה מעדיף כנראה לקלוט יהודים מארה"ב, אירופה ורוסיה ולא מאתיופיה.

לדבריו, בשנה האחרונה יש ירידה בכמות העולים שמגיעים מאתיופיה למרות שלכולם יש אישורי עלייה, "המיכסה דיברה על 200 בחודש, והיום הם מעלים רק 110 לחודש. הטענות של משרד הקליטה על מחסור במקום במרכזי הקליטה הופרכו על ידי הסוכנות היהודית".

נגוסה הגיש בקשה לדיון בסוגייה בבג"ץ והיא תידון בקרוב, "נארגן מחאות נגד הנושא הזה, לא ניתן למשרד הקליטה לגרום לאנשים לסבול בגונדר ואפילו למות שם. אנשים קיבלו כבר אישור לעלות לארץ ומחכים שם הרבה שנים, חלקם נפטרו".

לדבריו מדובר בפשע נגד הציונות, "זה הפרצוף האמיתי של משרד הקליטה קודם טענו שהם לא יהודים ועכשיו כשיש אישור לעלייתם פתאום אין מקום. לעשות מכסה לעולים מאתיופיה זה פשע נגד הציונות. יש יותר מאלפיים מקומות במשרד הקליטה ואומרים שאין מקום. הם מעדיפים את העולים מארה"ב, אירופה, ורוסיה. מעניין אותם אנשים עם יכולת כלכלית. אבל את אחינו מאתיופיה הם לא רוצים. הם צריכים להבין שמדינת ישראל היא הבית של כל היהודים".

ממשרד הקליטה נמסר בתגובה כי "טענתו של נגוסה בעניין אפליה הינה משוללת כל יסוד. החלטת הממשלה בנוגע להעלאת שארית קהילת הפלשמורה מאפשרת לשנות את מכסת העולים בכל חודש, וזאת בהתאם ליכולת הקליטה בישראל. על פי החלטת הממשלה, ועדת שרים ברשות מנכ"ל משרד האוצר קבעה בשלב זה את מספר העולים לחודש זאת לצורך קליטתם המיטבית במדינה. משרד הקליטה מחויב לקלוט כל עולה. בקליטה הטובה ביותר, וכך המשרד עושה".