
ראשי "ישראל חופשית" פנו במכתב לראש העיר חיפה יונה יהב, בו ביקשו ממנו ליזום את הפעלת הכרמלית בשישי ושבת.
"ההחלטה להרחיב את שעות הפעילות של הכרמלית אל תוך הלילה היא צעד חשוב, אך ברצוננו לברר מדוע החלטה זו מתעלמת לחלוטין דווקא משישי בערב, הערב המרכזי של הבילויים בעיר, וכן מיום שבת עד למוצאי שבת, ומותירה בהם את הכרמלית סגורה", כותבים מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית, ורשף אייזנברג, ראש סניף חיפה של התנועה, לראש העיר יהב.
לדבריהם, "בזמנים אלו קיים הפוטנציאל הגדול ביותר לשימוש בכרמלית, שכן זהו הזמן הפנוי של רוב התושבים. זאת ועוד, איננו מסוגלים להאמין כי הכרמלית תוכל להוות תחליף כלשהו לרכב פרטי אם בחמישית מהזמן בשבוע היא לא פועלת".
בדומה ל"מתווה תל אביב", גם במאבק על הפעלת הכרמלית בשבת חברה "ישראל חופשית" אל חבר מועצת העיר יוסי שמחון, שיגיש השבוע הצעה לסדר היום של מועצת העיר על הרחבת שעות הפעילות של הכרמלית לשישי ולשבת.
"כשעמדנו בתחנות האוטובוס בת"א וחיכינו לאוטובוס בשבת הסתכלו עלינו כמו משוגעים, היום אנשים כבר מבינים שבסוף האוטובוס יגיע – ולא רק בת"א. הרוב במועצת העיר חיפה הוא רוב חופשי של נציגי ציבור שנמנעת ממנו הזכות לתחבורה ציבורית בשבת, ואנחנו בטוחים שגם בחיפה ההצבעה תעבור בהצלחה כמו בתל אביב. בחודשים הקרובים נניע עוד ועוד מועצות ערים ברחבי המדינה לדון בתחבורה ציבורית בשבת, ובמקביל נמשיך לחכות לאוטובוס כל שבת. 2012 תהיה השנה האחרונה של הסטטוס קוו כי לציבור הישראלי נמאס מהפגיעה בזכויותיו", אומר מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית.
