התבטאות בעייתית. ג'ובראן
התבטאות בעייתית. ג'ובראןאתר בתי המשפט

השופט בדימוס מנחם נאמן, לשעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, קורא בראיון לערוץ 7, ליו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם, להתנצל בפני השופט ג'ובראן על הקריאה להדיחו.

"לצורך גילוי נאות, השופט ג'ובראן הוא ידיד אישי שלי, ישבנו יחד בהרכב בחיפה. צריכים לזכור שבמדינת ישראל יש עשרים אחוז בני מיעוטין, וברור שהם אינם יכולים להזדהות עם תוכנו של ההמנון. בזמנו השופטת לשעבר מרים בן פורת, הציעה לשנות את נוסח ההמנון ושלא יכללו בו, את המילים, נפש יהודי הומייה, או "להיות עם חופשי בארצנו בארץ ציון, ירושלים". אבל לטעמי המנון זה לא גרביים ולא צריכים להחליף את הנוסח. נוסח התקווה הוא נוסח שעונה על המאוויים  שלנו כיהודים במדינה יהודית".

לדבריו אי אפשר לצפות מאדם ערבי לשיר התקווה, "אי אפשר לצפות מאנשים שיעשו שקר בנפשם, וישירו דברים שהם לא מזדהים איתם. הם כן צריכים לכבד את המעמד, ואכן השופט ג'ובראן עמד בטקס. אבל מכאן ועד לבוא ולומר שבגלל שהוא לא הניע את השפתיים, שיתפטר, אני מתפלא על יו"ר ועדת החוקה. טוב יעשה אם יחשוב עוד פעם על קריאתו, ויתנצל בפניו".

השופט בדימוס נאמן סבור שמבחן נאמנותם של ערביי ישראל יימדד בדברים מהותיים יותר, "אני מכיר היטב את השופט ג'ובראן. הוא אדם שקול מאוד ודעותיו ידועות. אם הנציגות שמייצגת את המיעוט הערבי בכנסת, הייתה מתנהגת בעשירית האחוז ממה שהוא מתנהג, הכול היה נראה אחרת. נאמנותם של ערביי ישראל, תבחן בשאלה האם הם מכירים בכך שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, והאם הם נאמנים למדינה כמדינה של העם היהודי".