אולפנה חדשה בגבעת שמואל
אולפנה חדשה בגבעת שמואליוני קמפינסקי

הורים לבת הלומדת באולפנת השומרון באלקנה, קיבלו בימים האחרונים מכתב מהאולפנה בו הם נדרשים להסדיר חוב של 28,500 ש"ח בתוך ימים ספורים.

במכתב, אשר נשלח באמצעות הבנות ולא בדואר, מדגישה האולפנה כי אם ההורים לא ישלמו את חובם המלא לאולפנה באופן מיידי הבת לא תוכל לצאת לאירועי "שבת זכור".

האב, אשר שוחח עם ערוץ 7, זועם על החלטת המוסד וטוען כי היא איננה חוקית, "בחוזר מנכ"ל כתוב במפורש שאסור להתנות שירות בתשלום. זה פשוט לא חוקי. לא שילמתי לאולפנה במשך 4 שנים, ולאחרונה הגעתי ושילמתי להם את הסכום המגיע על כל הארבע שנים אולם רק מה שמותר לגבות על פי חוזר מנכ"ל, 3,000 ש"ח. כתוצאה מכך אמרו לי שהבת שלי לא יוצאת לפעילות שבת זכור".

האב אף זועם על כך שהאולפנה בחרה בנוסף למכתב שנשלח מטעם עורך דין לשלוח מכתב נוסף בנוגע לשבת זכור בידיה של הבת, "זה נסיון לא יפה להפעיל לחץ עלי דרך הבת שלי. נתנו לה את המכתב ביד, לא במעטפה סגורה וכמובן שהיא קראה אותו. שבת זכור זה השיא של השנה והמעשה הזה מאוד לא ראוי".

לדברי האב, הוא סירב לשלם כל השנים בין השאר משום שמעולם לא ניתן לו פירוט לגבי יעודו של הכסף, "אמרתי להם, אני מוכן לשלם, רק תגידו לי כמה שעות מקצה לכם משרד החינוך וכמה אתם מוסיפים, תנו לי פירוט. פה לא נותנים לי פירוט, אני אומר להם את זה ארבע שנים והם דורשים ממני כסף. חוזר מנכ״ל אוסר לגבות כספים ללא אישור משרד החינוך והאולפנה לא קיבלה אישור לגבות כספים אלו ובניגוד לנהלים מנסה לגבות אותם מההורים".

עוד מציין האב, כי האולפנה היא בית הספר היחיד המהווה "אזור רישום" לבתו, ועל כן לא היתה לו ברירה אלא לשלוח את בתו ללמוד שם, "מה רוצים שאני אעשה? פותחים רק כיתה תורנית, ואני נאלץ לשלוח לשם את הבת, אפילו באוניברסיטה לא משלמים ככה".

תגובת אולפנת בני עקיבא השומרון באלקנה: א. הנהלת האולפנה תעשה את מרב המאמצים יחד עם ההורים כדי לאפשר לכל בנות האולפנה לקחת חלק בשבת זכור. אנו מצפים מכל ההורים החייבים בתשלומים לשלם את חובם ולא להיות נטל על כספם של הורים אחרים.ב. המכתב להורים לגבי החוב של 28 אלף שקלים יצא על ידי המועצה המקומית אלקנה שהיא שניהלה את האולפנה עד לתחילת שנה זו.