הבעיה האמיתית. נאמןחזקי עזרא

אמש בבית הרב קוק בירושלים התקיים סיום והוצאה לאור של מסכת יומא על ידי מכון הלכה ברורה, וזאת בסימן 30 שנה להסתלקותו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל . 

שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן התייחס בפתח דבריו למצב בדרום ופנה לקהל, "אני רוצה להצביע מה הבעייה העיקרית של מדינת ישראל ? זה לא מה שקורה בדרום אלא מה שקורה בצפון ובמרכז הארץ - שנאת החינם".

נאמן הוסיף ואמר, "לא סתם קוראים לזה כיפת הברזל, אמרתי לשר הביטחון זו כיפה סרוגה זה הכיפה שלנו, ה' שמגן עלינו כאשר אנחנו מאוחדים ומזכים אחד את השני". 

בכנס השתתפו גם ראש המכון והמועמד לרבה של העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, הרב הראשי של העיר חיפה, הרב שאר הישוב הכהן, ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, סגן ראש העיר ירושלים, דוד הדרי, ח"כ לשעבר ניסן סלומאנסקי, הרב יוחנן פריד העומד בראש בית הרב ואישי ציבור נוספים. את הערב הנעימו מקהלת החזנים "זמרת י-ה" בניצוחו של ד"ר אורי אהרן.

בפתח הערב קראו הנוכחים תהילים ותפילה למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל.

חתן הערב, הרב אריה שטרן, סיפר לערוץ 7 על התרגשות בהוצאת המסכת, “לשמחתנו זה הכרך ה-24 שהוצאנו במסגרת מכון הלכה ברורה ואין מקום יותר מתאים לקיים את האירוע מאשר "בית הרב קוק". עבדנו על כל סוגיה 100 שעות של לימוד תורה, "היום זה 30 שנה להסתלקותו של הרב צבי יהודה זצ"ל. כאן בבית הזה הרב צבי יהודה דחף אותנו להמשיך להוציא - והבקשה שלו מתמלאת על ידינו".

הרב שטרן סיפר במהלך האירוע כי כאשר יבחר לרב העיר ירושלים הדבר העיקרי שיפעל למענו זה למגר את שנאת החינם ולהרבות אהבת חינם - ויש לעשות עבודה רוחנית וציבורית גדולה בעניין.

רבה של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן, סיפר לערוץ 7, "כשאני בא לבית הזה אני מרגיש שאני בא לבית שנולדתי בו. אבי סיפר לי שהרב אמר לו שהלכה ברורה זו חכמה ולא מלאכה, כי הוא מברר את הסוגיה ווכותב אותה כפרוש ולכן הוא לא הסכים שאף אחד יטפל בהלכה ברורה, אני מקווה שעוד ספרים יצאו".

ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, התייחס בפתח דבריו למצב בדרום, “באתי לכאן היום מהדרום ולא נעים להיות שם, אנחנו בחזית וגם בום שאתה שומע אתה לא יודע אם זה כיפת ברזל או נפילה של טיל, אני מאמין שלמדינת ישראל יש את העוז והיכולת להתגבר על המצב הבלתי נסבל הזה".

הרב דרוקמן הוסיף, “אני מקווה שנזכה לראות את המסכתות בכל הישיבות גם אצל החרדים. אני מקווה שיסיימו את הש"ס השלם - זה בעצם הש"ס של הרב קוק כך צריך לקרוא לו".

מציינים 30 לרצי"החזקי עזרא