ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת כי הוא התנגד לתכנית ההתנתקות בטענה שהפלסטינים ישגרו טילים לעבר אשקלון. בסרטון שהובא השבוע בערוץ 7 עולה קצת אחרת.

נתניהו: התנגדתי להתנתקות
באדיבות ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות חתימותיהם של  40 ח"כים, בנושא "כישלון ממשלת נתניהו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "לאחר חזרתי מאייפק, התגעגעתי לשבחים, למחמאות, לאנדרסטייטמנט הישראלי. נתניהו הודה לתושבי הדרום, ראשי הרשויות וכוחות הביטחון. זה חלק חשוב מהחוסן הלאומי שלנו. אני מצדיע לכולם. בנסיעתי לוושינגטון הצבתי שני יעדים- הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה והיעד השני- להעלות את התחמשותה הגרעינית של איראן לראש סדר היום הבין לאומי".

"ההכרה בזכותנו להגן על עצמנו זוכה בתמיכה מקיר לקיר בקונגרס בהנהגות הדמוקרטית והרפובליקנית ובבית הלבן בפרט. אני מעריך את הברית האיתנה עם ארה"ב. לאור המתרחש באזורנו ומעבר לו, הברית הזו בולטת מעל פני השטח. מה שבולט עוד יתר הוא הזכות והחובה להיות אדונים לגורלנו. מעולם לא הפקדנו זאת בידי אחרים, גם הטובים שבידידנו".

נתניהו נתן מספר דוגמאות לכך וביניהן שב-1981 ראש הממשלה, מנחם בגין, התמודד עם הכור בעיראק. היעד השני של הביקור להעלות את התחמשות איראן לראש סדר העדיפויות הושג גם כן. אני פועל בעניין בשיטתיות כבר 15 שנה. היו שסברו שהסכם עם אבו מאזן יפסיק את הצנטריפוגות. זה נקרא לטמון את הראש בחול. יש הרבה סיבות לעשות שלום אבל לחשוב שהסכם עם אבו מאזן יעצור את איראן וגרורותיה זו אשליה מסוכנת. הגורם הדומיננטי שמניע את האירועים בעזה הוא איראן ולא הנושא הפלסטיני. איראן מכשירה את הטרוריסטים, את התשתיות והרבה פעמים נותנת הוראות.  עזה זו עמדה קדמית של איראן. תארו לעצמכם מה יקרה כשהמטריה הזו על עזה והחיזבאללה שנקראת איראן תהפוך לגרעינית. כל מנהיג אחראי מבין שאסור לתת לזה לקרות".

נתניהו אמר עוד "אומרים שאני מהלך אימים. גם כשהזהרנו מפני ההתנתקות אמרו שאנחנו מהלכים אימים. אנחנו מתמודדים עם המצב שנוצר בעקבות ההתנתקות. הכניסו את איראן לעזה ונוציא אותה. נתניהו פנה לחברי סיעת קדימה ואמר, "לא אנחנו אלא אתם הכנסתם אותה לשם. ישראל לא תסבול  בסיס איראני בעזה".   

ראש האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה: "קדימה בראשותי תגבה כל פעולה נגד הטרור היוצא מעזה. אני שומעת את דוברי הליכוד שמאשימים אותנו על מבצעינו ואני גאה בעופרת יצוקה שהשיב את כושר ההרתעה לישראל. יכולנו להילחם בטרור כי ניהלנו תהליך מדיני. אני שומעת הרבה ביקורת על היציאה מעזה אבל מי שהגיע להסכם איתם זה אתה בעוד אנחנו נלחמנו בהם. אני רואה את נתניהו מתענג על הביקור בארה"ב ומתגאה שהעלה את הנושא האיראני לסדר היום ולהוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום ולמחוק את התקווה. עוד ניצחון פוליטי כזה ואבדנו. ניצחון פוליטי גדול ואסון גדול בעתיד".

לבני אמרה עוד כי "ההיסטוריונים יזכרו את תקופת כהונתך כמי שהשתמש באיום והרג את התקווה. מספיק להלך אימים על ישראל. זכותה של ישראל להגן על עצמה היא בוודאי זכות שיש להגן עליה אך היא מעולם לא הוטלה בספק עד הביקור. לאחריו הוטלה בספק החוכמה להשתמש בזכות הזו. השאלה אינה רק אם ישראל תמשיך להתקיים אלא איזו ישראל תתקיים. אתה חייב תשובה לדורות הבאים מה יקרה בגלל שקברת כל סיכוי לשלום עם הפלסטינים. שמעתי את הטקסטים בעניין ההתנתקות ואני זוכרת את הדיונים שעשינו כדי שתתמוך בהתנתקות והסיבה היחידה הייתה פינוי יישובים. זה לא היה על איראן זה היה היסוס פוליטי קטן".

"אתה רוצה לשתול מחדש את גוש קטיף בעזה? אתה חושב שההתנחלויות יביאו ביטחון? מגרון החדשה? ההתיישבות ברצועת עזה לא תגרום לביטחון. אם לא תכריע עכשיו ולא תגיע להסדר ייתכן ואלו התומכים בהסדר לא יוכלו לגבות את אלו ברשות הפלסטינית שעוד מוכנים להגיע להסדר". "השאלה הנוספת היא איך ישראל תיראה מבפנים עוד 64 שנה. באיזו מדינה אנחנו מגדלים את בנינו ונכדינו? מה יקרה אם לא תתמוך בהצעות לשוויון בנטל מה תסביר שכולם שילמו ומשלמים? שלא הייתה ברירה אלא להרכיב את הקואליציה שלא תסכים לשוויון בנטל? הייתה לך ברירה. כמה אפשר לשקר שאנחנו עם אחד? כמה אפשר למכור דלק במחיר מופקע באמתלה של איום מאיראן? הרוב הציוני צריך לקבל את ההחלטות הקריטיות שיחזירו אותנו להיות עם אחד", אמרה לבני. במהלך הדיון הוצא מהמליאה ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי). 36 ח"כים תמכו בהודעת ראש הממשלה ו-30 התנגדו לה.