דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

בעקבות הפרסום בערוץ 7. יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, מהליכוד יוזם הצעת חוק להגדרת המונח ציונות כערך חוקי בעל מעמד משפטי מחייב.

"אחרי 63 שנים להקמתה של מדינת ישראל, הגיע הזמן שהמושג ציונות יקבל הגדרה חוקית. על פי החוק כל פעולה או עשייה למען מדינת ישראל כמדינת העם היהודי תוגדר כפעולה ציונית", אמר דנון.

לדבריו, ערך הציונות נשחק בשנים האחרונות ויש צורך לעגן אותו כמונח של כבוד בקרב אלו העושים ותורמים למען מדינת העם היהודי - מדינת ישראל. לאחרונה היינו עדים לחוקים שבנוסחם המקורי הכילו את המילה ציונות אך עקב חוות דעת משפטיות, המונח הושמט מהחוק.



החוק החדש יגדיר את הציונות כפעולה חיובית למען מדינת ישראל, יאפשר שימוש נכון ומושכל במונח וינציח את סיפור הקמתה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

"חוקים יוגדרו כציוניים, פעולות חיוביות למען המדינה יקבלו גושפנקא מושגית והמונח ציונות יוטבע כחלק מתעודת הזהות הערכית של מדינת ישראל", אמר דנון. לדבריו, החוק יועבר לשר החינוך להתייחסות בכדי להגדירו כערך חובה בלימודי האזרחות במדינת ישראל, "ציונות היא לא מילה גסה, עלינו כאזרחי מדינת ישראל לזכור את המורשת והחזון שהביאו אותנו חזרה לארץ ישראל".