טורונטו
טורונטורויטרס

האירוע "שפים למען שלום" שהתקיים בטורונטו הראה שניתן לחבר בין יהודים ומוסלמים. "האירוע התקיים במקביל ל'שבוע האפרטהייד הישראלי', המתקיים בימים אלה, ומטרתו היתה להראות שיש דרך אחרת. שני הצדדים החליטו במקום לדבר, לרקוח אירוע שלא היה כמותו בהיסטוריה היהודית של טורונטו, כל אחד צריך לתרום את חלקו לשלום", אמרו מארגני האירוע

באירוע השתתפו חמישה שפים מובילים בתחומם מישראל וקנדה. מארגני הערב קיימו את האירוע במטרה למגר את תופעת 'שבוע האפרטהייד הישראלי'. המסעדה בה התקיים האירוע הינה מסעדת ה-Midestro bistro שבניהול השף, בני כהן, שאירח את כל הסועדים והשפים כיד המלך. במהלך הערב הוגשו לאורחים חמש מנות טעימות ומפתות אשר השאירו טעם של עוד לכל אחד ואחת.

"כולנו יודעים שאין כמו אוכל לקירוב לבבות ולשבירת מחיצות. לא בכדי המונחים "אוכל כנחמה" ו"אוכל למחשבה" שוזרים בתוכם אסוסיאציות כמו שלום, פיוס, נחמה וחברות", ציינה גליה סרנר, מנהלת הפרויקט לפיתוח הקהילה הישראלית בטורונטו, מטעם מרכז שוורץ-רייזמן והפדרציה היהודית ששימשה גם כ'סו-שפית' באירוע. גליה הוסיפה כי "כאשר חוברים להם חמישה שפים מוכשרים ומוערכים, יהודים ומוסלמים אשר ביחד רוקחים, כמלאכת מחשבת, ארוחה ממתכונים הכובשים את העין ואת הלב - זאת גאווה. זה מראה שאפשר גם אחרת".

על המלאכה ניצחו שירין יחזקאל, מנהלת תכניות ישראל ב'הילל טורונטו', והשפית הידועה, בוני שטרן, אשר עשו ימים כלילות להצלחתו של האירוע



בין חמשת השפים ניתן היה למצוא גם את בעלי המסעדה 'מחניודה', השף יוסי אלעד ואת חברו הטוב, איברהים אבו סיר, שביומיום הוא השף של בית המלון היוקרתי בירושלים, 'דיויד סיטאדל'. כל השפים באירוע חברים בארגון השפים העולמי, "שפים למען שלום" או בשמו הלועזי, CHEFS FOR PEACE.

"כשפנו אליי וסיפרו לי על האירוע הנוכחי, לא היססתי לרגע. אני נגד כל המשחקים הפוליטיים שכל הזמן גוררים אותנו למקומות שבהם אנו לא רוצים להיות", מסביר השף אלעד. לדבריו הוא אינו מרוצה מהמצב הנוכחי, בו שני הצדדים אינם יכולים להגיע לכלל החלטה. "תנו לנו לחיות ולהנות. מה זה משנה עכשיו אם אני מוסלמי, נוצרי או יהודי? אני בן אדם, איברהים בן אדם - כולנו בני אדם פשוטים שבסך הכל רוצים לחיות את החיים בשקט".

איברהים אבו סיר, השף המוסלמי של אחד ממלונות היוקרה בישראל, 'דיויד סיטאדל', הסביר כי לדעתו כל העולם צועד על קיבתו וכך גם תהליך השלום. "אנשים חייבים להבין: השלום מתחיל מהבטן. אני, וכמוני גם חבריי, מאמינים כי אנו יכולים לתרום את עצמנו למען השלום בדרכינו הייחודית. כשמנהיגי העולם נפגשים, הם חייבים להיות שבעים על מנת לקבל החלטות הרות גורל. אנו, השפים למען השלום, מוכנים לתרום מזמננו ומיכולתינו עבורם - רק שיהיה שלום".