Catherine Ashton
Catherine Ashtonרויטרס

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, השוותה בין רצח היהודים בטולוז לבין פעולות צה"ל בעזה.

כשלצדה צעירים פלסטינים אמרה אשטון, "אנחנו חושבים על מה שקרה היום בטולוז, אנחנו זוכרים מה קרה בנורבגיה בשנה שעברה, אנחנו יודעים מה קורה בסוריה, אנחנו רואים את זה קורה בעזה ובאזורים אחרים בעולם".

"אנו רואים לנגד עינינו את כל הילדים שאיבדו את חייהם. אני רוצה לחלוק כבוד היום לכל אותם צעירים", הוסיפה וציינה במיוחד את הילדים הפלסטינים "שכנגד כל הסיכויים, ממשיכים ללמוד, לעבוד, לחלום ולשאוף לעתיד טוב יותר".

בתגובה לדברים אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, במהלך ביקורו בסין כי דבריה של השרה אשטון אינם ראויים וכי הוא מקוה שהיא תבחן אותם שוב ותחזור בה מן הדברים. השר ליברמן אמר כי "ישראל היא המדינה המוסרית היותר בעולם ולמרות שהיא נאלצת להילחם בטרוריסטים הפועלים מתוך אוכלוסיה אזרחית, צה״ל עושה הכל על מנת שלא לפגוע באותה אוכלוסיה אף שהיא מגנה על הטרוריסטים. אין אף צבא מוסרי בעולם כמו הצבא הישראלי, המסכן את חייליו שלו על מנת למזער את הסיכוי שאזרחים ייפגעו. הילדים שעליהם צריכה אשטון לתת את דעתה הם ילדי דרום ישראל החיים בחשש מתמיד מהתקפות הטילים הנשלחות לעברם מעזה".

בפיגוע הירי הבוקר סמוך לבית הספר "אוצר התורה" בטולוז שבצרפת, נרצחו הרב יונתן סנדלר ז"ל, תושב שכונת 'קרית יובל' בירושלים, שנסע לפני מספר חודשים כדי לחזק את הקהילה היהודית בטולוז. יחד עם הרב סנדלר נרצחו שני ילדיו - אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3.5. בפיגוע נרצחה גם מרים מוסטנגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר.

נשיא צרפת סרקוזי אומר כי אין ספק שהפיגוע בבית הספר היהודי בטולוז היה התקפה אנטישמית. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שאותו אדם עומד מאחורי הפיגוע בבית הספר ומאחורי רצח החיילים בדרום צרפת בשבוע שעבר. קודם לכן אמרו מקורות במשטרת צרפת כי אותו קטנוע גנוב ואותו אקדח שימשו בפיגועים.



סרקוזי הודיע כי הוא מעלה לרמה הגבוהה ביותר את כוננות הטרור באזור טולוז. כמו כן הכריז על השעיית מסע הבחירות שלו עד מחרתיים.