מרים מונסונגו
מרים מונסונגוצילום: פלאש 90
מרים מונסונגו בת ה-8, בת הזקונים במשפחתו של מנהל בית הספר היהודי נורתה מטווח קצר. עדי ראייה מסרו כי הרוצח תפס בידו את מרים הקטנה וירה בה שלושה כדורים.

מכר של בני משפחת מונסונגו שביקר בבית המשפחה האבלה סיפר לעיתון "מעריב" כי שמע מבני הזוג מונסונגו פרטים חדשים אודות הרצח המזעזע. "היא בת הזקונים שלנו. הרשע הזה רץ אחריה, תפס אותה בשערות וירה בראשה. הוא הרס אותנו", סיפרו בני המשפחה ההמומים.

אביה של מרים, יעקב מונסונגו, מנהל את בית הספר היהודי קרוב ל-20 שנה. אתמול, דקות לאחר האירוע, נפרד יעקב מבתו הקטנה בנשיקה ובבכי באחד המבנים בבית הספר.

היום, בשעה 12:00, יעמדו בבתי הספר ברחבי צרפת דקת דומיה לזכרם של הנרצחים בפיגוע. אמש ערכה הקהילה היהודית עצרת זיכרון מחוץ לבית הספר בנוכחות אווה סנדלר, אלמנתו של יונתן ואמם של אריה וגבריאל.

הפיגוע הרצחני אירע אתמול בשעה 07:46 בבוקר, אז נעצר קטנוע בפתח בית ספר שברחוב ג'ול דאלו, ואדם לבוש שחורים וחובש קסדה פתח באש לעבר העומדים בפתח. סנדלר בן ה-30 היה הראשון שנורה ונפגע מטווח קצר. בזרועותיו היה בנו גבריאל בן השלוש שנפל יחד איתו, וגם אריה בן השש שהתמוטט לצדו. בהמשך נטבחה מרים, אחרי שבוצע בה וידוא הריגה.

במשטרה הצרפתית חושדים כי תא נאו נאצי שפעל בתוך בסיס צבאי בצרפת, אחראי לפיגוע האכזרי. מהחקירה עלה כי הנשק ממנו נורו הקליעים אתמול, וגם אותו האופנוע השחור עליו רכב הרוצח, שומשו גם בשלושה מקרי רצח אחרים באזור. החוקרים חושדים שקבוצת חיילים שהודחו מיחידת עלית של הצנחנים הצרפתים, מפני שנחשדו בפעילות נאו נאצית, פתחו במסע נקמה ממניעים אידיאולוגים.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את פיגוע הירי. בהודעת הארגון נמסר כי המזכ"ל "מגנה בכל לשון את מעשה האלימות, ושולח את תנחומיו הכנים למשפחות הקורבנות, לקהילה היהודית ולאזרחי צרפת". גם יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את מתקפת הטרור ושלח את תנחומיו לקהילה היהודית.