מבקרת. אשטון
מבקרת. אשטוןפלאש 90

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הגיבה לדרישת ההתנצלות של ח"כ דני דנון (הליכוד) והבהירה "אין כל קשר בין המצב בעזה לרצח בטולוז- דבריי הוצאו מהקשרם", אמרה.

השרה אשטון העבירה דרך נציגות האיחוד האירופי בישראל תגובה לפנייתו של ח"כ דנון וציינה כי היא מגנה בחריפות את הרציחות בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז ושולחת את השתתפותה בצער המשפחות, העם הצרפתי והקהילה היהודית.

בתגובה נכתב "אנו רוצים להבהיר כי דבריה באירוע של האונר"א אתמול עוותו בצורה מכוערת. בדבריה היא התייחסה לטרגדיות שלוקחות חיי ילדים בכל מקום בעולם והיא לא יצרה הקבלה בין הנסיבות של התקיפה בטולוז למצב בעזה".

דנון בירך על לקיחת האחריות של השרה אשטון, "אני מקווה שהתבטאויות מסוג זה יהיו נחלת העבר, אמירותיה הקודמות של אשטון מסוכנות ולא ראויות", סיכם.

ההתצלות הגיעה לאחר דרישתו של דנון בדיון שנערך בעדת העלייה, הקליטה והתפוצות, "דבריה של שרת החוץ, קתרין אשטון מהוות תעודת עניות לאיחוד האירופי- העברתי פניה עם דרישה להתנצלות על דבריה. שרה במדינה אירופאית שהייתה אומרת דבר כזה הייתה צריכה להתפטר- אין מקום להשוואה בין רצח של ילדים קטנים מטווח אפס על רקע אנטישמי לבין המצב בעזה- אמירות מסוג זה מסוכנות לערכי האנושות כולה", אמר דנון.

דברים שאמרה אשטון מוקדם יותר עוררו סערה "אנחנו חושבים על מה שקרה היום בטולוז, אנחנו זוכרים מה קרה בנורבגיה בשנה שעברה, אנחנו יודעים מה קורה בסוריה, אנחנו רואים את זה קורה בעזה ובאזורים אחרים בעולם", אמרה אשטון.

"אנו רואים לנגד עינינו את כל הילדים שאיבדו את חייהם. אני רוצה לחלוק כבוד היום לכל אותם צעירים", הוסיפה וציינה במיוחד את הילדים הפלסטינים "שכנגד כל הסיכויים, ממשיכים ללמוד, לעבוד, לחלום ולשאוף לעתיד טוב יותר".