למנוע מבוכה. כצל'ה
למנוע מבוכה. כצל'הפלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), יוזם הצעת חוק על פיה יהיה זהה מעמד קבורתו של יהודי שנפגע ברחבי העולם בשל היותו יהודי ומובא ארצה להיקבר בה לשל אזרח ישראלי.

בדברי ההסבר להצעתו מציין כצל'ה, כי "פגיעות ביהודים על רקע שנאת יהודים באשר הם יהודים היו נחלתנו מאז גלותנו לפני כ-1900 שנה מארצנו. גם לאחר שהחל מוגשם החזון האלוקי המובא בדברי נביאי ישראל, והחל מיושם הלכה למעשה חלום כל הדורות: הקמת מדינת ישראל, לא פסקה לרגע אחד האנטישמיות בעולם".

"מדינת ישראל הוקמה ברצות השם ע"י העם היהודי עבור העם היהודי והיא שייכת לעם היהודי כולו. מתוך כך היא מצפה ומייחלת לעליית היהודים כולם מארצות הגולה", הוסיף כצל'ה.

לדבריו, "בהתקפות האחרונות כנגד יהודים בעולם שבה ועולה הבעיה כאשר קדושים מובאים מן הגולה להיקבר בארץ ובשל אי-היותם אזרחים אינם זוכים לקבורה בחסות המדינה כיאה לקדושי ישראל. בכל פעם מחדש ניתנות הנחיות פרטניות לכל אירוע והדבר מביא למבוכה לאומית מיותרת".

"מוצע בזה להסדיר בחוק כי זהה יהיה מעמד קבורתו של יהודי שנפגע ברחבי העולם בשל היותו יהודי ומובא ארצה להיקבר בה יהיה זהה למעמד של אזרח ישראלי", חותם כצל'ה את דברי ההסבר.

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פתח את סדר היום במליאת הכנסת בדברי תודה למנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, על כך "שחילצה את מדינת ישראל ואת אותו חלק בעם היהודי, מבושה לא קטנה בכך שלקחה יוזמה הבוקר  וקבעה קודם כל שצריכים להביא את קורבנות הפיגוע בצרפת לקבורה בישראל ואחר כך להתחשבן התחשבנויות שונות".

ריבלין אמר כי "יוזמתה ראויה לציון ומוכיחה מנהיגות ותושייה בזמנים בהם יש לקבל החלטות ולא להסס ולא להעביר את החובה להחליט ממוסד אחד למשנהו. טוב שיש אנשים בינינו הלוקחים מנהיגות כי כאשר נמנעים מלקבל החלטות הסיבוך בו אנו מסתבכים אינו ראוי. אני חושב שכל הח"כים מצטרפים אליי לברכה זו".