נתבעת. ליבנה
נתבעת. ליבנהפלאש 90

הישוב איתמר ושניים מתושביו הגישו תביעת דיבה נגד העיתונאית נרי ליבנה מהעיתון "הארץ", זאת בעקבות דברים חמורים שאמרה על הישוב ועל שניים מתושביו.

הרקע לתביעה, אשר הוגשה ע"י עו"ד דורון ניר צבי, הוא הופעתה של ליבנה לפני כשנה בתוכנית פוליטיקה, שם אמרה: "איתמר היא התנחלות של אנשים תוקפנים במיוחד. אחת לשנתיים בערך יוצא משם רוצח".

ליבנה לא הסתפקה באמירה הקשה והוסיפה וציינה את שמותיהם של גדי טנא וירון דגני כהוכחה לדבריה לרוצחים שיצאו מאיתמר, זאת למרות שהשניים מעולם לא הואשמו ובוודאי לא הורשעו בעבירת רצח או חבלה או גרימת מוות או כל עבירה הדומה לכך.

השניים ביחד עם האגודה השיתופית של איתמר פנו לועד מתיישבי השומרון ובאמצעות היועץ המשפטי של הוועד הגישו לליבנה דרישת התנצלות על הדברים השקריים במקום בולט לפחות כמו זה שבו אמרה את הדברים.

לטענתם, למרות פניות שונות ליבנה התעלמה מהדרישה להתנצלות, ועל כן לפני כשבוע מעט אחרי יום השנה להירצחם של חמישה מבני משפחת פוגל, הגישו כאמור הישוב ושלושה מתושביו תביעת פיצויים נגד ליבנה על סך 200,000 ₪ על הלשון הרע שהוציאה.

נציין כי היישוב איתמר שכל 20 מתושביו בעשור האחרון בפיגועי טרור וחדירות ליישוב. בשנת תשס"ב חדרו מחבלים לישיבת חיצים ביישוב, ורצחו שלושה תלמידים. מספר חודשים לאחר מכן נרצחו רחל שבו ושלושת ילדיה כשמחבל חדר לביתם. מפקד כיתת הכוננות, יוסף טוויטו נפל במהלך הקרב עם המחבל. מאיר ליקסנברג, גלעד זר, אריה אגרניוני, מתן זגרון, אליהו אשרי ושלמה מילר, כולם בני היישוב איתמר, נרצחו במספר פיגועים שונים כאזרחים או במהלך תפקידם הביטחוני. לפני כשנה, נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל בביתם האב אודי, האם רותי והילדים יואב, אלעד והדס בת השלושה חודשים הי"ד.

יו"ר ועד מתיישבי שומרון בני קצובר אמר לאחר הגשת התביעה, כי "ועד מתיישבי השומרון ימשיך ויפעל במישור המשפטי כנגד כל עיתונאי שירשה לעצמו לשקר ולבזות את מתיישבי יהודה ושומרון. התקופה והתופעה שבמסגרתה מרשים לעצמם עיתונאים להשתלח ולהתיר את דמם של המתיישבים- נגמרה. תבענו כבר מספר עיתונאים שהתנצלו ונמשיך בכך עד שהלקח יילמד".

נסיונותנו לאתר את הגב' ליבנה לא צלחו, אך נציין כי בשיחה עם אתר "אייס" טענה ליבנה, כי מכתבם של התושבים מעולם לא הגיע אליה וכי היא איננה יודעת דבר אודות התביעה שהוגשה נגדה.