בדרך לאחדות? הח"כים בקמחא דפסחא


ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, יו"ר הבית היהודי שר המדע, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך התאחדו היום בצהריים לטובת קידום פרוייקט "קמחא דפסחא" של עמותת "אורות חסד" ומפעלות הציונות הדתית. חברי הכנסת הגיעו לבית האריזה בקיבוץ בארות יצחק ושם ארזו חבילות מזון יחד עם עשרות מתנדבים שפועלים במקום כבר ימים רבים ואשר הכינו למעלה מ-4000 חבילות מזון שיגיעו בימים הקרובים לכל רחבי הארץ.

עמותת ״אורות חסד״ מיסודו של הרב חנן פורת זצ״ל מלווה לאורך כל השנה משפחות במצוקה כלכלית ומדי חג מסייעת לאלפי משפחות בסלי מזון שיסייעו להן לעבור את החג בשמחה. השנה חברה עמותת ״אורות חסד״ למפעלות הציונות הדתית ויחד הן פועלות להכפיל את כמות סלי המזון שיחולקו למשפחות נזקקות. חברי הכנסת נרתמו לסייע, ובימים האחרונים יצאו בקול קורא לציבור לתרום ביד רחבה וכעת כאמור מגיעים לסייע בהכנת סלי המזון עצמם.

ח"כ אורי אריאל: ״אנו ממשיכים היום במסורת חשובה אותה החל הרב חנן פורת זצ״ל שכל חייו לפני העשייה הציבורית הקדים את עשיית החסד למען הנזקקים בעם ישראל. רוחו של הרב חנן זצ״ל מאחדת היום את האיחוד הלאומי והבית היהודי לצורך מצווה חשובה של קמחא דפסחא ומצווה גוררת מצווה ובעז״ה בקרוב גם נתאחד לגוש גדול אחד שיוביל את הציונות הדתית״

יו״ר הבית היהודי, שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ: ישנם בתים שלצערנו אין בהם חמץ לבער ואין ידם משגת לערוך את שולחן החג. מפעלות הציונות הדתית ותנועת אורות נתנו לנו את הזכות להיות שותפים למצווה הגדולה של "קמחא דפסחא". התאחדנו היום, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, לצורך מצווה, ולקראת הבחירות מצווה עלינו להתאחד לגוף פוליטי גדול ומשמעותי.

ח׳כ אורלב אמר "הציונות הדתית ממשיכה לקיים את מסורת ישראל במבצע קמחא דפסחא ובכך היא מביאה לידי ביטוי את דאגתה החברתית והערבות ההדדית שהיא חשה ופועלת למענה כל השנה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך: "המנהג השנתי של סיוע לקראת החג הפך לאחד מסמלי האחדות של הציונות הדתית. המבצע מבטא את השילוב הנכון בין הירתמות ארגונית וציבורית של שליחי הציבור לבין רוח התנדבות של הצעירים האורזים והפעילים המקומיים המחלקים את החבילות".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) העושה כעת בחו"ל שלח את ברכתו לעושים: "יסודו של עם ישראל הוא חסד: אבי האומה אברהם אבינו הוא אבי מדת החסד. ושורשה של מלכות הוא חסד: רות המואביה אמה של מלכות אחזה במדת החסד. הערבות ההדדית בתוך עמנו היא יסוד קיומנו. בע"ה נקבל על עצמנו שפעילות מבורכת זו תהיה רק אחת מני רבות לתרומתו של הציבור הנפלא שלנו בתוך הקהילה".