תוקף בחריפות את גופי הכשרות
תוקף בחריפות את גופי הכשרותיח"צ

ביום לימוד שכולו תורה "שואלין ודורשין בענייני הפסח", שנערך השבוע בבית הכנסת "היכל בנימין" ברעננה, תקף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב אברהם יוסף, בחריפות את גופי הכשרות בארץ.

היום לימוד החל בדברי אמונה על ידי הרב זאב קרוב, שסיפר אודות התמודדות משפחתו עם שיקומו של הבן אהרן שנפצע קשה בקרב במסגרת מבצע "עופרת יצוקה".

לאחר מכן נשא דברים ד"ר אביעד הכהן, דקאן "שערי משפט", שדיבר על הפער והחיבור שבין חרות לאחריות, "אדם בתורת ישראל בראש ובראשונה מצווה, הוא לא אדם חופשי. החירות היא מושג שמעורר תהיות כי היהודי איננו בן חורין. בתחילת ההגדה אנו מצהירים בשנה הבאה בני חורין... למה אומרים דבר שקר בהגדה? לשנה הבאה בארץ ישראל? הרי אנו כבר בארץ ישראל... ובהמשך אנו אומרים בהגדה, כי אנו עבדים?! הרי איננו עבדים.. הכוונה היא שיש עוד אנשים בעולם היהודי שהם עבדים תחת דיכוי או עבדים מבחינה רוחנית והם עבדים לכסף שלהם ואנו מאחלים לשנה הבאה בני חורין. כשאנו מסתכלים על המקורות שלנו אנו רואים שמאסר איננו ממקורותינו אלא מפרעה, אך היום במשפט הישראלי, העונש הנפוץ ביותר הוא מאסר. השופט אלון אומר אנו מדינה יהודית ולא שוללים חירות של אדם. על כן בא השופט אלון ואסר את הדבר הנהוג של מעצר בגין  חוב אזרחי".

הרב בן ציון אלגזי, ר"מ בישיבת "כרם ביבנה" וראש מכון "צורבא מרבנן", דיבר על כך שאין צורך בהכשר לפסח במוצרי קוסמטיקה, אך "מי שרוצה להחמיר אני לא רוצה לקחת לו את ההנאה...כל דבר שנכנס לפה חייב כשרות לפסח".

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון יצא בחריפות נגד כשרות מיוחדת לפסח במוצרים מסוימים ואמר "כל מה שאתם רואים הכשרים על סבון ואקונומיקה, שמפו – הבל-הבל-הבל, שטויות מצוצות מהאצבע, מסע פרסומת של גופי כשרות אמצי לסחיטה מיותר לחלוטין  אין לזה שום אחיזה לא בהלכה ולא בהנהגה זו לצערי טעות של מנהיגי גופי הכשרות. עוד הוסיף הרב יוסף, "יהודי אשכנזי שמוכר את הקטניות לגוי הוא בור ועם הארץ".

כמו כן סיפר הרב יוסף, "כשרוצים לבדוק אם תינוק סומך על הוריו, מניחים את היד מאחורי גבו ובמבקשים ממנו להישען לאחור, אם הוא מסתכל לאחור זה מראה שהוא לא סומך על ההורה, אבל אם הוא נשען מבלי להסתכל, זה מראה שיש לו בטחון בהוריו. אנחנו בטחנו בקב"ה ולא הסתכלנו לאחור כשיצאנו ממצרים".

הכנס נערך ביוזמת הרב אביחי קצין, ראש מדרשת שערי משפט ובשיתוף המסרגה - מועדון הכיפות הסרוגות של שערי משפט ובחסות המחלקה לתרבות תורנית בעירית רעננה.