בית המכפלה
בית המכפלהצילום: פלאש 90

עורכי הדין של תושבי 'בית המכפלה' נפגשו אחר הצהריים (ראשון) עם נציגי המנהל ודנו עימם על חוקיות הבית.

במהלך הפגישה בחנו נציגי המינהל את החומרים ואישרו את חוקיות העיסקה אולם ציינו כי כעת הם ממתינים לאישור סופי של הדרג המדיני.

בלילה שבין רביעי לחמישי, נכנסה קבוצה של כמה עשרות לבית שנרכש בכסף מלא. הבית ממוקם סמוך לחניון שליד מערכת המכפלה. כוחות משטרה וצבא הגיעו למקום אך התושבים הציגו לכוחות מסמכים המעידים על הרכישה.

אנשי הבית אמרו "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ4000 שנה. היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות. אנו קוראים לממשלת ישראל לעודד ולהרחיב את המשך ההתישבות בקרית ארבע חברון עיר האבות ע"י גאולת בתים וקרקעות נוספים".

מנגד מתח גורם צבאי בפיקוד מרכז ביקורת חריפה על המשפחות היהודיות שנכנסו באישון לילה לבית בחברון סמוך למערת המכפלה. "מדובר בפעולה מיותרת ומסוכנת על רקע יום האדמה החל מחר", אמר הגורם לערוץ 7.

בתוך כך, מספר אישי ציבור הגיעו בימים האחרונים לבית המכפלה לאות הזדהות. שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, הגיע אמש לבית, בחן את מסמכי הרכישה ושמע את דברי בעלי הבית החדשים. "אין ספק שמדובר כאן ברכישה כשרה של בית שנמכר ע״י פלסטיני למשפחה", אמר אדלשטיין.

חבר הכנסת, עתניאל שנלר (קדימה), ביקר הבוקר (ראשון) ב"בית המכפלה" ואמר ככל הידוע, בית המכפלה נרכש כחוק, ועל הממשלה לאפשר בו את נוכחות הבעלים היהודיים ולסייע להשלמת התהליכים המנהליים הדרושים".
 
יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, ביקר בסוף השבוע בבית ואמר "ראוי שכל הגורמים הרשמיים במדינת ישראל יפעלו לחיזוק מהלך הרכישה ובוודאי שלא יפריעו לו".