תושבי אבני חפץ מוחים על פתיחת הציר
תושבי אבני חפץ מוחים על פתיחת הצירועד מתיישבי השומרון

תושבי אבני חפץ ייצאו הערב (ראשון) להפגין כנגד הסרת המחסום שמנע מתושבי הכפר שופע שבסמוך לישוב לעבור בכביש.

ביישיבת מזכירות היישוב שהתקיימה היום, הוחלט להפגין מידי יום במחסום שופע עד אשר יסגר הציר לערבים או לחילופין יפתח ציר חלופי לתושבי אבני חפץ.

"הכביש הזה ידע בעבר פיגוע ירי", אמר ראש המועצה גרשון מסיקה שהשתתף בהפגנה, "אם המצב הביטחוני כל כך טוב, מדוע לא פותחים ליהודים את צירי התנועה האחרים? מסיקה הוסיף כי "פתיחת הציר תקל על הערבים להגיע, בטעות – לכאורה, אל הכניסה לאבני חפץ.

צבי דרדיק, יו"ר מזכירות הישוב אמר בהפגנה כי "צה"ל החליט להוריד את המחסום למרות שהתחייב לא לעשות כן עד שהכביש יותאם מבחינה בטיחותית למסה האדירה של תושבי שכם שייסעו מכביש זה. אנו שבים ומזהירים כי אם לא ייעשו השינויים הכוללים הרחבת הכביש, תאורה, כיכר ואמצעים נוספים - הכביש יהפוך למלכודת מוות. הכביש לא בנוי למסה האדירה שצפויה לעבור עליו אם יורד המחסום ותושבי שכם ייסעו דרכו".

תושבי היישוב חסמו למשך כשעה את תנועת הערבים ללא התנגדות הצבא. נציג הנוער אמר שמידי יום תתקיים במקום תפילת מנחה וערבית עם שיעור תורה.

בסיום ההפגנה חיזק גרשון מסיקה את תושבי היישוב: "אני משבח את הציבור הגדול והאכפתי שהגיע להפגין, התגובה המהירה שלכם תביא לתוצאה הרצויה".

נזכיר כי לאחרונה פתח צה"ל לתנועת פלסטינים, גם את קטע הכביש המוביל לישוב אלון מורה. תושב אלון מורה, דוידי בן ציון, סיפר לערוץ 7 כי "הציר נפתח לתנועה בעקבות דרישתם של פעילי שמאל קיצוני ופלסטינים. הצבא נכנע בקלות".

"מדובר בתקופה קשה מאוד מבחינה ביטחונית", ציין בן ציון, "רק לאחרונה היו מספר נסיונות חדירה לישוב. אנחנו מרגישים שהביטחון באזור מופקר".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "התנועה על הכבישים נקבעת בהתאם להערכת המצב ולפי שיקולים ביטחוניים. צה"ל פועל על מנת להבטיח מרקם חיים תקין לכלל תושבי האזור תוך נקיטת צעדי הביטחון המחייבים".