הגעלת כלים בירושלים
הגעלת כלים בירושליםצילום: פלאש 90

הרבנות הצבאית משנסת את מותניה לקראת חג הפסח. מחר בבוקר בשעה 6:00 בדיוק יחלו במבצע הרבנים הצבאיים יחד עם משקי הכשרות וצוותי המטבח בניקיון יסודי בבסיסים השונים ברחבי הארץ באוויר, בים וביבשה.

בין היתר ברחבי צה"ל, יסיירו קצינים ממטה הרבנות וייפקחו מקרוב על ביצוע ההכשרות על פי אמות אמידה ההלכתיים. לרב הראשי לצה"ל, תא"ל רפי פרץ יצטרף רע"ן כשרות סא"ל הרב רפאל והם עתידים לעבור במספר רב של יחידות החל מפיקוד דרום ועד לפיקוד צפון.

לצורך המשימה המורכבת מבחינה לוגיסטית, אשר דורשת התנהלות מקצועית תוך ניצול מרבי של שעות היום, התייצבו כבר אמש מאות אנשי הרבנות הצבאית מענף הכשרות בבסיסים השונים ברחבי הארץ על מנת לסייע ליחידות צה"ל בהכנות לחג.

על אף המנהג לא לאכול מצה עד ליל הסדר יאכלו החיילים רק אוכל כשר לפסח כולל מצות אשר נאפו לא לשם קיום מצווה. היתר הלכתי זה כבר קיים מימיו של הרב שלמה גורן בו הוא הורה להתיר את אכילת המצות בצבא גם בימים שלפני הפסח כולל בערב החג עצמו בשל השיקול ההלכתי, כי עדיף לבטל מנהג מאשר להיכשל באכילת חמץ.

המשימה המורכבת של הסבת מוסדות הביטחון ביום אחד לכשרים לפסח, החלה כבר בשבועות האחרונים, בהם נערכו ברבנות הצבאית להכשרות וערכו ימי עיון לכלל הרבנים הצבאיים ולקציני הדת בסדיר ובמילואים. במהלכם, עברו המשתתפים לימוד ותרגול מעשי על אופן הכשרת המטבח וכלים מוסדיים הקיימים בבסיסי צה"ל השונים.

ראש ענף כשרות, סגן אלוף הרב רפאל עמאר שבראשותו התקיימו ימי העיון הדגיש במהלכם, כי מסורת ההידור הקיימת בחג הפסח בצה"ל תמשיך להתקיים גם השנה הן במוצרים והן בהכשרת המטבחים.