ראש הישיבה הגבוהה בבית אל ורב הישוב, הרב זלמן ברוך מלמד, אומר כי מותר לאשכנזים להשתמש בפסח בשמן קנולה העשוי מלפתית.

בתכנית שאלות ותשובות שהתקיימה באתר 'ישיבה' אמר הרב מלמד, "מאחר שליפתית לא היתה בעבר ראויה למאכל - מכיוון שהיא מכילה חומרים רעילים, זה דומה להיתר שנתן הרב פראנק זצ"ל בשעתו שמותר להשתמש בשמן כותנה ואין בו חשש קטניות מכיוון שהיא אינה אכילה". הוא הדגיש, "אינני מדבר על שמן סויה וכד' כי הם קטניות הראויות למאכל".

רב הישוב בית אל התייחס לאופי של ליל הסדר יחד עם הילדים, "עיקר הסדר צריך להיות מלא שמחה. כשיש ילדים אפשר לדחות את דברי התורה לשלב מאוחר יותר".

"לא צריך לבוא לסדר עם תכנית: עכשיו נעשה כך ועכשיו כך, כי עיקר הסדר הוא התרוממות נפשית על ידי סיפור יציאת מצרים. 'חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצריים' ואני אומר לנכדיי: 'כשאני וסבתא היינו במצרים היה לנו שעבוד קשה' ואז הנכדים לפעמים שואלים 'סבא, אתה באמת היית במצרים?'".

בנוגע לשיעור כזית של אכילת מצה בליל הסדר אמר ראש ישיבת בית אל, כי שליש מצת מכונה זה שיעור כזית, "אנשים חולים שקשה להם יאכלו את השיעור הזה אך אנשים בריאים יהדרו לאכול על פי המידות הגדולות יותר".

הרב מלמד מוסר בשם הרב חגי בר גיורא שליט"א ממחלקת הכשרות של הרבנות הראשית כי קמח הוא בחשש חמץ גמור כיוון שמשרים את החיטים בין שש שעות לתשע שעות לפני הטחינה. על כן כל מי שנזהר מלמכור חמץ גמור עליו להימנע מלמכור קמח ולבערו. הודעת הרב בר גיורא נמסרה בשל מידע מוטעה למספר רבנים לפיו חיטים לא משרים במים לפני הטחינה.