מבקרים בחומש
מבקרים בחומשחזקי עזרא

למעלה מעשרת אלפים אנשים מרחבי הארץ באו אתמול (שלישי) להגיד תודה לישיבת חומש ולעומד בראשה הרב אלישמע כהן על חמש שנים שהם שומרים ביחד עם אנשי חומש תחילה על היישוב החרב.

המשתתפים  נהנו משלל הפעיליות במקום וצעדו בצעדה רגלית מחומש לכיוון תצפית על עמק שאנור, הרצאות וסיורים באזור חומש,הפעלות והופעות לילדים ולכל המשפחה. האירוע נערך ביוזמה והפקה של מועצה אזורית שומרון וועד מתיישבי השומרון.
 
ראש ישיבות בנ"ע וישיבת אור עציון וחתן פרס ישראל הרב חיים דרוקמן שהגיע לעצרת בחומש אמר, "באנו היום כי חומש היא חלק מארץ חיינו ואנחנו רוצים לחזור לכאן בקביעות...אין ספק שמה שנעשה לפני שבע שנים כולם מודים היום שזה עיוות שאין כדוגמתו", הוסיף הרב.

רב העיר רמת גן ונשיא ארגון רבני צהר, הרב יעקב אריאל אמר בעצרת "עלינו להחזיר עטרה ליושנה. אין דבר מרגש יותר מלהיות כאן בחומש בחג הפסח. אני מקווה שנזכה לראות כאן פירות פיזיים ואנשויים במהרה".

האירוע המרכזי בשומרון מושך אליו בשעות אלו אלפי ישראלים מכל רחבי הארץ שהגיעו ליישוב חומש מתוך רצון לחדש את היישוב ולתקן את הטעות והעוול בעקירתו

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר אמר "חמש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא האירועים בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב''התנתקות'' שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".

יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, אשר הוביא איתו לעצרת כ-1500 פעילי וחברי מרכז ליכוד אמר כי "אני קורא לרה"מ ליישב מחדש את הישוב חומש ולהבהיר לגורמי השמאל הקיצוני, ביניהם שלום עכשיו ושר הביטחון ברק,מהי דרך הליכוד".

לדבריו, "ברק איבד שליטה, הוא חושב שההתיישבות ביהודה ושומרון זה אקירוב שאפשר לפנות אותו מתי שרוצים- לא נאפשר לשר הביטחון לקדם את צרכיו הפוליטייםבמפלגתו הגוועת על חשבון המתיישבים ביהודה ושומרון".

דנון הוסיף, כי "מי שמאמין לא מפחד, אנחנו מאמינים ולא מפחדים לא מהנשיא אובמה לא מהאיחוד האירופי, לא משר הביטחון ברק ולא מיועצים משפטיים, אנחנו מאמינים בהתיישבות היהודית ביו"ש, מאמינים ביישוב חומש מחדש ויחד ננצח את גורמי השמאל שמנסים לפגוע בהתיישבות".

בני גל מאגרגון חומש תחילה אמר אמש, "הישוב חומש מבטא יותר מכל את הרצון והכמיהה של כולנו שמדינת ישראל תחזור להתנהל כמדינה יהודית. כיום, כשמזמן כבר ברור לכל בר דעת שהגירוש מישובי צפון השומרון וגוש קטיף היה טעות נוראית וכולם כבר מבינים שכמעט עשרת אלפים אזרחים גורשו מבתיהם פשוט לחינם, יש לתקן אותה ולהקים מחדש את הישובים שנעקרו בצפון השומרון. הישובים שנעקרו בצפון השומרון, חומש, שא-נור, גנים וכדים, נשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, היות ואפילו מתכנני הגירוש הבינו שמדינת ישראל לא יכולה לוותר מבחינה בטחונית על השליטה בהם. כל התשתיות קיימות למעט הבתים, צה"ל וכוחות הבטחון משתמשים בשטח פעמים רבות לפעילות עקב השליטה האסטרטגית האדירה מהם. כל מה שנדרש זו החלטת ממשלה".

ארגון "חומש תחילה" שהוביל את עליות עשרות האלפים ההמוניות לחומש לפני ארבע שנים, ממשיך ופועל לחזרה לחומש. במקום קיימת ישיבה גבוהה ומתנדבים מכל הארץ מגיעים לשהות בישוב, יחד עם משפחות ממאה המגורשים מחומש ושא-נור, גרעין השיבה לחומש.על אף למעלה מחמישים פינויים ממשיכה השהייה הקבועה בחומש כבר למעלה מחמש שנים

לפני כשנתיים סיירו בחומש בליווי ראש המועצה גרשון מסיקה ארבעה שרים מרכזיים: המשנה לראש בממשלה השר משה (בוגי) יעלון, שר הפנים אלי ישי, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ושר המדע דניאל הרשקוביץ.  בסיורם צפו השרים מחומש לעבר מישור החוף והשרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון גרשון מסיקה, והביעו את תמיכתם בהקמת הישוב מחדש. במקביל, חתמו כארבעים חברי כנסת על מכתב תמיכה בחזרה לחומש מחדש.