
גוגל+ (Google+) הרשת החברתית של ענקית החיפוש גוגל, משנה את פניה שוב.
החברה התחילה בימים האחרונים לשחרר לכל משתמשי השירות עיצוב חדש לדפים השונים שמציע השירות, ובעיקר לעמוד הראשי בו הביטוי העיקרי הוא העברת פס התפריט הראשי מלמעלה לצד ימין, בגרסה העברית של השירות, והפיכתו לפס כלים שמבוסס על צלמיות שניתנות להעברה והזזה כך שכל משתמש יכול לבחור את סדר הופעת הצלמיות, וכן לקבוע אלו צלמיות, בכלל, יופיעו בפס התפריט.
מעל אזור החדשות נמצאים כעת הכפתורים שמייצגים את המעגלים אליהם מחובר המשתמש. ניתן לקבוע אלו מעגלים יוצגו בתזרים החדשות, ובעזרת מחוון שנמצא בצד השמאלי ניתן לקבוע כמה פריטים מאותו מעגל יוצגו בתזרים החדשות הכולל, באופן יחסי לכלל כמות ההודעות שיוצגו בתזרים החדשות השוטף.
בעמוד הדיוקן ניתן כעת להגדיר גם תמונה רוחבית ככותרת לעמוד בדומה למה שמוצג בדפים של פייסבוק, וההודעות המוצגות מסוגרות היטב ומופרדות זו מזו, כולל התגובות אליהן.. עם זאת, בצד השמאלי נותר מרווח לבן גדול למדי שלא ברור מה גוגל רוצה להציג בו. מרווח זה כבר מעורר תרעומת מסוימת בלב המשתמשים.
הרשת, שלפי גוגל כבר רשומים אליה כ-170 מליון משתמשים, גם מרחיבה את התמיכה והמיקוד שלה ב-Hangouts, שירות השיחות הקוליות שמשולב בגוגל+, ומאפשרת הצטרפות לשיחות פתוחות מעבר ליצירת שיחות עם חברים ישירים או מענה לשיחות כאלה.
דגש נוסף של העיצוב החדש ניתן לתמונות שמוצגות כעת באופן נקי בלי כל מסגרת מסביב. כמו כן מאפשרת גוגל לבצע עריכה מקוונת לתמונות בעזרת כלים מתקדמים יותר ממה שיש לגוגל להציע, בדומה לכלים בהם אפשר להשתמש בשירות ה-Picasa המקוון שלה.
צעד זה, בדומה לרכישת אינסטגרם בידי פייסבוק לפני מספר ימים תמורת מיליארד דולרים מוכיח שהרשתות החברתיות משקיעות מאמצים רבים בתחום הזה כי הן חושבות שהוא זה שימשוך את המשתמשים בתקופה הקרובה.