רשות המסים הוציאה שומה אזרחית נגד הרב יקותיאל אבוחצירא, נכדו של הבבא סאלי, בסכום של 9.5 מיליון שקל. השומה מתייחסת לשנים 2003-2009. כך מדווח אתר "מחלקה ראשונה".

ברשות המיסים טוענים כי השומות הוצאו לאחר תשאול של הרב ולאחר שהוחלט כי לא שיתף פעולה. על פי הרשות, בחשבונות הרב בבנקים התגלו הכנסות העולות על סכום של 10 מיליון שקל, בגינן לא נמצא הסבר שמניח את הדעת.

הרב אבוחצירא כופר בטענות רשות המסים נגדו. עורך דינו אודי ברזילי אמר "מדובר בוויכוח אזרחי שהוא חלק מהוויכוח שיש לרשויות המס עם העולם החרדי שנובע בעיקרו מחוסר הבנה של רשויות המס לגבי התנהלות חצרות רבנים. החמור בתיק הזה שזו לא פעם ראשונה שרשות המסים מדליפה פרטים מתוך התיק של כבוד הרב ככל הנראה כדי להרתיע רבנים אחרים".

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו לפרסום ואמרו "אנו קוראים לציבור, לרכוש שירותי דת ומצווה, אך ורק מעסקים המנוהלים כחוק ולהימנע מקניה בעסקים העובדים ב"שחור". בדומה, תרומה וצדקה צריכות להיעשות רק למוסדות ללא כוונות רווח המתנהלים בהתאם לחוק". 

"חובת תשלום המסים הינה חובה חוקית, מוסרית ודתית ממדרגה ראשונה ומי שמתחמק ממנה הינו גזלן. כפי שנכתב בהלכה (שולחן ערוך, חושן משפט, שס"ט): "המבריח ממכס זה, עובר על לא תגזול מפני שהוא גוזל מנת המלך, בין שהיה מלך ישראל בין שהיה מלך עובד כוכבים", נמסר. 

לאחרונה פירסמה התנועה רשימה של בעלי עסקים לתשמישי קדושה הפועלים כחוק. "כשם שמקפידים אנו על כשרות תפילין או ספר התורה, עלינו להקפיד גם על כשרות העיסקה".